Svangerskapskvalme!

Sulemu

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Jeg er 6 +4 og kvalmen har tatt med med storm, kan man si!
De siste to dagene har jeg vært så kvalm at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!Den dukker opp når som helst på døgnet.
Brekker meg av alle lukter omtrent, spesielt matlukt, røyklukt, lukten av zalo, såpe osv. ALT gjør meg kvalm! :P Har heldigvis ikke kastet opp enda, men jeg har hengt over doskålen flere ganger og ropt.. :P
Håper det går over fort, og at det ikke varer så langt som uke 12-14 eller enda lengre!

Andre som har fått kjenne på kvalmen? Hva gjør dere for å lindre?
Tenkt meg på apoteket i dag for å kjøpe seaband, ellers drikker jeg mye iskaldt vann.

kvalme og spying har jeg hatt i alle svangerskapene. å ingenting hjelper får min del, ikke en gang medisin fra legen. så her må jeg bare smøre meg med tålmodighet frem til uke 25. men etter ca 10 uker begynner man jo å bli vant til det :P
men du kan jo prøve ingerfærte, eplejus og farris, tørre kjeks, salt lakris, ristet brød. har prøvd så mye klarer ikke huske alt :) men er bare å prøve sei frem å se hva som virker for deg.

Ingen tips desverre.. men sist så våkna eg kvalm kvar morgen. Så min løsning blei å kaste opp først som sist på morgenen, så slapp et taket etterpå, så var i alle fall resten av dagen fin! Tørre kjeks og vann ei stund før frokost, gjorde sitt til at frokosten satt igjen i magen etterpå ;)

Siste jeg gjorde før jeg la meg var å spy. Første jeg gjorde når jeg våknet var å spy. Jeg ER så kvaaaalm :sad010

Uff, stakkar! Jeg har ikke opplevd noe særlig kvalme ennå...men så er jeg bare 5+4 i dag...gruer meg til å bikke 6 uker, for da er det vel vanlig at det kommer!? Tror det var rundt der jeg fikk det med gutten min på 4,5. All sympati herfra - jeg vet hvor grusomt det er!!

Jeg er kvalm, men har ikke kastet opp enda. Har forøvrig ikke fått positiv test enda heller. Men er 10 dager over. Er 5+5 idag. Har vært kvalm i en uke nå. Kommer og går, men kjenner det mest før lunsj.

Er i 6+3 så kvalmen e kommet for fult, men heldigvis så spyr jeg ikke :-) Men det er slitsomt å være kvalm heletiden, og jeg tåler en gang ikke å lage mat siden lukten derfra er bare såå kvalmt.. :-(

Jeg er 7+2 og er kvalm hele tiden... Kaster ikke opp, men synes kvalmen påvirker dagen litt for mye. Sliter med matlyst og å lage mat, og det gjør det ikke noe bedre ettersom det å være sulten gjør meg bare kvalmere!
Jeg drikker farris og spiser knekkebrød når det står på som verst, det hjelper litt :-)

Dere som er så kvalme gjennom hele dagen - klarer dere å fungere i jobb som normalt?? Kjenner jeg er spent på hvordan jeg skal takle det dersom jeg blir like dårlig som med guttungen.

Jeg var på jobb i helgen, det gikk greit. Skulle egentlig jobbe i morgen og fredag, men har ringt og sagt at jeg har fått omgangssyken. Føles fælt ut å lyve, men sjefen er borte og jeg vil ikke fortelle hva som egentlig foregår til de andre kollegaene. Dessuten er det jo litt sant?! :P Hvis jeg fortsatt er så jævli dårlig på mandag så kommer jeg til å dra til legen og få sykemld hvertfall ut uken. Jeg har aldri vært så dårlig før. I dag har jeg vært sengeliggende. Spyr som en gris og det lille av mat jeg har.fått i meg kommer opp igjen... Syns sååå synd på meg selv! :eek: :p

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Dette her høres ikke lovende ut. Jeg er 6+0 i dag, ikke kvalm enda, men ut i fra det dere sier er det bare dager om å gjøre. Jeg fungerer nesten ikke i jobb slik jeg er nå, trøtt som en dupp og helt uten energi 24/7. I dag har jeg sovet middag 4t og er helt ferdig og klar for senga. Normalt ville jeg aldri fått sovet om jeg har sovet på dagen. Men så har jeg lakenskrekk i tillegg, herlig kombo. Lov å håpe jeg står over kvalmen siden jeg er så trøtt..
Triks for meg har vært å spise før jeg står opp av sengen. Spesielt appelsin. Det har stoppet kvalmen lenge nok til at jeg får i meg litt skikkelig mat, og det pleier å gjøre susen. Beste trikset mot kvalme er mat, selv om det er vanskelig når en absolutt ikke vil ha mat, og magen ikke vil holde på noe som helst.

Appelsin faktisk! Det skal jeg prøve. Jeg er helt ødelagt av denne kvalmen. orker ikke tenke på noe som helst bra rundt graviditeten pga det, og det er jo kjempesynd... Håper bare det stabiliserer seg FORT...

Back
Topp