Svangerskapskurs

Bøllefrøimagen

Elsker forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Noen som har vært eller skal på svangerskapskurs?
Er dette noe dere anbefaler?
Hva sitter man igjenn med etter kurset?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg på kurs.
Men har hørt fra så mange at de ikke sitter igjen med noe særlig, og at det absolutt ikke valutta for pengene...
Føler jeg får såpass god oppfølgning av lege og jordmor, + har så mange gode venner og familie å spørre om jeg lurer på noe at det blir nok at jeg dropper det. De fleste sier at det eneste som var greit var omvisning på sykehuset.. Får gå å kikke litt ekstra under innskrivningen [:)]

kan desverre ikek hjelpe deg , var ikke med første mann og heller ikke denne gangen. men nå vet jeg litt hva jeg går til. kan nok anbefale det faktisk kanskje. iallefall for mannen , for min mann var lite forberedt på hva som ventet han og fikk deprisjoner etterpå. men var på omvisning på føde og barsel avd før fødsel da, det var litt godt å se hvor vi skulle osv..

Vi deltok på svangerskapskurs med førstemann. Kanskje vi skal gå nå og. Hadde egentlig ikke så mye utbytte av kurset sånn teorimessigsett, men besøket på fødeavdelingen var bra. Vi meldte oss på for å møte andre som skulle gå hjemme sammen med meg, og der fikk vi kjempeutbytte :) Vi jentene møttes fast 1-2 dager i uka til barna var 3 år på kafebesøk , kino, hjemme hos hverandre eller ute på tur , og pappaene var med innimellom. Sønnen min er i dag snart 6 år, og vi møtes innimellom enda. jeg syns kurset den gang var verdt det, å treffe andre så man kunne dele ting med på de forskjellige stadiene.

Her har vi noe som heter fødselsforberedende kurs, der gjennomgår man rutiner for fødselen, snakker om dette, deler erfaringer osv...
Dette koster ingenting her...

hos oss er det gratis og man går igjennom alt fra svangerskap til amming osv.
hos oss blir det barselgruppa de som har hvert på det kurset sammen.

Har vært på svangerskaps kurs flere ganger, men mest for det sosiale da. lærer like mye her inne..  men utrolig kosligå dele tanker med flere i samme situarsjon.

Har meldt meg på svangerskapskurs i mai, med omvisning på sykehus og div... Synes i grunn det er det viktigste for min del, og har masse spørsmål rundt det, så.... [8|]

Her blir det arrangert av helsestasjonen, og det er gratis. Viss man vil så kan man ta privat kurs og det koster noko.

jeg går på vanngym for gravide[:D] der vi har en jordmor som snakker om ting å tang. og som vi stiller spm til. osv.. ska også på omvisning på sykehuset. koster 1000 kr for 8 ganger [:D]

Går det igjennom Kommunene er det gratis... Er det privat så koster det penger...

Ok.. Jeg skal snakke med jordmor om det når jeg skal dit etter påske.
Det som er med meg da, er at jeg gruer meg noe innmari til fødselen.. Så tenker jeg liksom sånn, at jo bedre forberedt jeg er, jo bedre er det for meg når fødselen kommer. Men om det ikke er noe vits, så vet jeg ikke om jeg gidder[8|]

Vi var på kurs på Ahus med første og syntes det var bra siden vi var førstegangs..Fikk omvisning og greier, men nå så gidder vi ikke... Da kostet det 400 kr.

Back
Topp