Svangerskapskurs?

GabrielSinMams:)

Andre møte med forumet
Heisann[:D]
Er det mange av dere som har tenkt å melde dere på svangerskapskurs?
Har hørt litt delte meninger om disse kursene, noen har vært fornøyde, mens andre følte at det ikke gav dem så mye..jeg er litt i tvil, har jo lest mye i bøker og på nettet om svangerskapet, fødsel og tiden etterpå...[:)]

jeg var ikke med på svangerskapskurs sist jeg var gravid, fordi da var det ikke... men denne gangen tror jeg ikke jeg gidder. vet jo sånn noenlunde hva jeg går til [;)]

På AHUS kostet det 400 kr/par..
Syns helt klart det var vært de pengene!
Man føler seg mye mere rolig nå ihf, man vet hvor ting er og hvordan det virker, vad man har for valg, akkuratt der osv

Da jeg gikk gravid med vår eldste datter, hadde ikke kommunen der jeg bodde et tilbud om svangerskapskurs. Men jeg leste en god del i forkant, og var uansett godt forberedt på fødselen.
Gikk helt supert uten svangerskapskurs da!
Ikke ble det noe svangerskapskurs under forrige graviditet heller, og denne gangen føler jeg meg
såpass "erfaren" at jeg ikke vil bruke tid på dette.
Men er de som holder kurset flinke, tror jeg så absolutt at det kan være kjekt å gå på et
slikt kurs, spesielt for førstegangsfødende. Og en annen fordel er jo at man får treffe andre
gravide jenter da, og kanskje dele litt erfaringer osv. med dem!

Jeg var på svangerskapskurs når jeg skulle ha førstemann og syntes det var veldig greit å få med seg.
Syns ikke det er noe vits nå, blir sikkert ikke no mye om tvillingfødsler uansett.

Tror ikke vi gjør det...hvis ikke det viser seg at ABC har egne kurs. Vi får så god oppføging der, så jeg tror nok vi får vite de tingene vi bør vite av dem. Litt usikker på om de kursene er så viktige...vi har jo allerede fått full omvisning på avdelingen, i tillegg til at vi skal ha samtaler rundt fødselen etterhvert også....

M

Vi har nå vært på svangerskapskurs, tre kvelder (på sykehuset) og skal på den siste kvelden i morgen (På helsestasjonen).
Dette betaler vi 300,- for her i Harstad. Fysioterapeut en kveld, jordmor to kvelder og helsesøster siste kvelden. Og så blir det arrangert barseltreff et par uker etter at siste har født.

Jeg og mannen min er meget glade for at vi deltok. Fikk svar på mye og fikk sett hva sykehuset har å tilby av muligheter. Nå vet vi hvor vi skal og hva som møter oss. Mannen sa at dette hjalp han til å bli mer beroliget når det gjelder hans rolle under fødselen. Greit å høre jordmor fortelle og berolige vordende fedre. :D Hun greide også å berolige meg, men så er det jo litt avhengig av hvordan fødselen går da! :)

Nå gleder vi oss bare til dagen skal komme og vi skal få se vidunderet!

Back
Topp