Svangerskapskurs.

Oja, da skjønner jeg godt ho var missfornøyd. Håper virkelig ikke jordmor begynner sånn på dette kurset. Mannen trenger virkelig ikke høre om ting som kan gå galt da han er nervøs for alt.. Men jm mi virker som alt er litt lett. Ho er litt hardhendt og litt sånn "jaja" på alt så tviler på at hun nevner ting som kan gå galt.
Nei, det håper jeg for din del! Dumt hvis kurset skal være krisemaksimering og skremselspropaganda! :(

På ahus er alt fullt (vært det lenge) og i juli/starten av august har de ikke :(
Jeg skulle også gjerne vært på det... :( kjempe dumt at de ikke har syntes jeg. Men er vel sikkert pga ferietid og at de som er igjen på jobb prioriterer andre ting. Skjønner jo det, men alikevel....

Jeg meldte meg på kurs på ahus 17 aug i dag. :) Mulig de har lagt til flere kurs nå for det var flere i både juli og august nå. Fullt i juli tror jeg da, men masse ledig i august. :)

Jeg meldte meg på kurs på ahus 17 aug i dag. :) Mulig de har lagt til flere kurs nå for det var flere i både juli og august nå. Fullt i juli tror jeg da, men masse ledig i august. :)
Når jeg går inn på ahus sine sider nå finner jeg ingenting for juli. Juni er det siste, og det er fullt. Neste kurs er ikke før 17.august, og det er for sent for meg. Har termin 11.august :p

Når jeg går inn på ahus sine sider nå finner jeg ingenting for juli. Juni er det siste, og det er fullt. Neste kurs er ikke før 17.august, og det er for sent for meg. Har termin 11.august :p

Hehe! Så må at jeg var på feil måned og. :p Trodde jeg var i september gruppa jeg! :p

Vi skal på fødeselsforberedende kurs på fødeavdelingen på nærmeste sykehus torsdag 26.mai (forhåpentligvis der vi skal føde). Koster kr 200 "pr mage" stod det :) Veldig spendt på hva det går ut på!

Vi skal på fødsel -og foreldreforberedende kurs i juni i regi av helsestasjonen i kommunen. Kurset går over to kvelder, og koster 250 kr :)

Var på foreldreforberedende sist og anbefaler det i aller høyeste grad ❤️

Verden hadde vært et bedre sted om alle hadde fått dette og vært forberedt på en del ting som kan komme opp etter man går fra å være to til å bli 3.

Var på foreldreforberedende sist og anbefaler det i aller høyeste grad ❤️

Verden hadde vært et bedre sted om alle hadde fått dette og vært forberedt på en del ting som kan komme opp etter man går fra å være to til å bli 3.

Skal selv ikke på kurs, men ble nysgjerrig på hva du tenker på her? :)

Skal selv ikke på kurs, men ble nysgjerrig på hva du tenker på her? :)
Skulle skrive i går men ble travelt.

Er ikke så mye info å finne på nett om dette men her er noen linker:

http://www.babyverden.no/blogg/Ingunnbloggen/Foreldreforberedende-kurs/

http://www.tv2.no/a/2989310

http://www.bufdir.no/godtsamliv/

Livet blir snudd helt på hodet når man får barn og med litt forberedelser på dette så er man bedre rustet til å takle (Les gjerne max forberedt) det som måtte komme på "kjæreste" fronten mens man sitter dypt begravd i en ny hverdag med baby som krever mye.

De som hadde kurset for oss var kjempe flinke. Var noen fra familievernskonotoret, en parterapeut og en helsesøster som var der med oss. Var kun en kveld for vår del men den var lærerik ❤️

Back
Topp