Svangerskapskurs

hbs

Blir kjent med forumet
Jeg er førstegangs og begynte å tenke på at svangerskapskurs kanskje hadde vært nyttig. Noen som har erfaringer, evt. når som er mest gunstig å melde seg på et slik kurs? :)

Tenker du på fødselsforberedende kurs? Vi var på det med førstemann, syns absolutt det var nyttig - spesielt for mannen.

Dette kan det hende sykehuset du skal føde på arrangerer, og da har muligens de en formening om når du kan delta, det hadde de i alle fall på Riksen. Der fyltes kursene fort opp, så anbefaler deg å ta kontakt med sykehuset allerede nå og hør om når du eventuelt kan melde deg på :-)

• Liker
Reactions: hbs
OUS har ikke svangerskap/fødselskurs mer, må privat...

Vi tenkte å melde oss på fødselsforberedende på ahus, men der er alt fullt, så får bare klare oss uten :)

Her var det jordmora som spurte om vi var interessert. Det holdes kurs på helsestasjonen, så jeg skal dit i uke 32 :)

Her er d ikke fødselsforberedende kurs i d hele tatt:o Men fikk beskjed om å ta med mannen på kontrollen hos jm i uke32, så skulle vi ta d litt "one-on-one" da:) Litt info får vi hvertfall:p

Last edited:
Det var jeg ikke klar over :o Men, mener helsestasjonene har via jm?
Jeg anbefaler Fem Jordmødre sitt kurs. Det koster rundt tusenlappen. Men tror ikke det er offentlig tilbud knyttet til SUS. Jeg meldte meg på kurs hos fem jordmødre sist jeg var gravid, men måtte trekke meg fordi formen var dårlig. Jeg fikk pengene tilbake uten å måtte be om det. Syns sånn er veldig god service :) Har bare hørt godt om kursene deres.

Jm på helsestasjonen jobber også på føden på nærmeste sykehus, og hun tipset om kurs fra kl 18-21 en gang i mnd på sykehuset :) Vi har meldt oss på og det blir vel i uke 26. Kostet 200kr pr mage ;)

Til dere som er førstegangs så bil jeg anbefale dere å ta med mannen deres (eller kjæresten) på foreldreforberedende kurs om det tilbys der dere bor :) Veldig lærerikt og nyttig!

Hadde tenkt til å være med på det. På ahus er alt fullt...... Sendte de en melding på Facebook om de kommer til å ha kurs i juli/august også, men fikk bare en link til siden de har om det. Og at ho som svarte skulle sende en forespørsel til føden om det da. Har ikke fått noe mer svar enda.

Back
Topp