Svangerskapskurs?

Babi

Elsker forumet
Januarskatter 2015
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Også kalt fødselsforberedende kurs. Har hørt så mye om det, men trenger man det egentlig? Det er vårt 1.felles barn men begge har ett barn fra før. Ingen av oss har gått på slikt kurs før. Jeg skal ikke til jm før 15.10, så vil spørre litt her nå i og med at det er ventelister på kursene. Er det verdt det egentlig? Noen som har vært på det?

Vært på det men første barn til begge. Syntes det var verdt pengene og tiden. Tror ikke jeg går med barn Nr to vett mer hva jeg går til da;)

Vi skal på kurs den 17.10, er første til begge så vil gjerne være med på ett sånt kurs:)

Skal på kurs 23. Oktober da det er første barnet for begge 2 her og vi syntes det var greit å se hva det går i:-)

Var på det med førstemann. Syns det var fint å få det med seg den gangen. Hadde rimelig fødselsangst og hadde jo ikke gjort det før xsmile8men kommer ikke til å delta på noe denne gangen :-) hvis du ikke er nervøs/engstelig eller har en masse spørsmål ser jeg ikke helt poenget siden du har født før og vet litt om hva du kan forvente deg :)

Var det med fyrstemann, både mannen og eg var kjempenøgd! :) Veldig informativt og nyttig! :)

Var med førstemann. Deltar ikke nå. Hadde ikke så godt utbytte sist, bortsett fra info om å være alenemamma som jeg var da.

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Var ikke med første og ser heller ikke behovet nå.

Termin januar 2015

Får tilbud om et gratiskurs gjennom jordmor/helsestasjonen, tenkte at dette kanskje holder og at vi ikke trenger å bestille kurset på sykehuset (som koster en del)...? Så lenge noen tar vare på oss når vi kommer for å føde og forteller meg hva jeg skal gjøre, ser jeg for meg at det ikke gjør noe å ikke ha sett selve lokalene på forhånd... men vet ikke om det stemmer...

I min kommune får alle førstegangs som vil tilbud om gratis kurs over 4 kvelder... Gjelder også hvis det er første for en av foreldrene :) kunne jo hørt om kommunen din har noe slikt? veldig mye var kjent stoff, og kommer ikke til å betale for å gå på kurs denne gangen... :)

Får tilbud om et gratiskurs gjennom jordmor/helsestasjonen, tenkte at dette kanskje holder og at vi ikke trenger å bestille kurset på sykehuset (som koster en del)...? Så lenge noen tar vare på oss når vi kommer for å føde og forteller meg hva jeg skal gjøre, ser jeg for meg at det ikke gjør noe å ikke ha sett selve lokalene på forhånd... men vet ikke om det stemmer...
Jeg kan jo høre. Poenget her er at dette er vår første felles, selv om vi har barn fra før... Er nok mer for hans del det kan være nyttig, jeg har jo født før men var da alenemor.

Kurset vi skal på er gratis, en dag i regi av helsestasjonen vi hører til:)

Var ikke med førstemann og angra kanskje litt.... Var godt forbredt, men tenker det er lurt å gå som par for pappaer blir ikke like overfalt med info om selve føseen som vi blir og de kan trenge å være litt forbredt de også :) Vurderer sterkt nå siden jeg har ny mann og det er hans første...... Blir jo ks så ikke like mye info som trengs til far, men allikevel

Kurset vi skal på er gratis, en dag i regi av helsestasjonen vi hører til:)
Er det på sykehuset der du skal føde, eller på helsestasjonen? Vi skal på et gratiskurs på helsestasjonen (har ikke bestilt det som er på selve sykehuset og som koster en del), og tenker egentlig at det bør vel holde - men alt dette er jo helt nytt for oss begge, så ikke så lett å vite.

Er det på sykehuset der du skal føde, eller på helsestasjonen? Vi skal på et gratiskurs på helsestasjonen (har ikke bestilt det som er på selve sykehuset og som koster en del), og tenker egentlig at det bør vel holde - men alt dette er jo helt nytt for oss begge, så ikke så lett å vite.
Er hverken på sykehuset ell helsestasjonen, men på et lokale i sentrum.. Er to jordmødre fra helsestasjonen jeg går på som har det:) Ikke hørt om noe kurs på sykehuset..

Er hverken på sykehuset ell helsestasjonen, men på et lokale i sentrum.. Er to jordmødre fra helsestasjonen jeg går på som har det:) Ikke hørt om noe kurs på sykehuset..
Skjønner. :) Da er det nok ikke så viktig å se selve fødelokalene, viktigere å få info som er nyttig uavhengig av akkurat hvilken seng man føder i! :p Tenker vi går for helsestasjonens gratiskurs, vi og! :)

Jeg kan jo høre. Poenget her er at dette er vår første felles, selv om vi har barn fra før... Er nok mer for hans del det kan være nyttig, jeg har jo født før men var da alenemor.
Ser for meg det er greit for vordende far å få med seg litt info, ja! :) Håper de har et tilbud der du bor. Du kan jo ringe og spørre, siden det fortsatt er ei uke til du skal til jm?

Back
Topp