SvangerSkapsKurs :)

Heidi:)

Glad i forumet
Ja..noen som har tenkt å melde seg på det? Jeg er førstegangsgravid/fødende å vet egentlig ikke så mye om dette,men det høres jo veldig lurt ut å gå på :) Er det noen av dere som enten har tenkt på å gå på det eller kanskje har vært med på det før? Hvor melder man seg på sånn, og når er det man går på dette? Er mannen med?

Vi har ikke det her :/ Skulle gjerne tatt det hvis det fantes.
Men tror det er vanlig å ta mannen med :)
Hør med JM om det finnes kurs der du bor.

Åhh..det er ikke alle steder som har det nei... :/ hmmm..vet egentlig ingenting om dette jeg.. :p Bare synes det hørtes veldig smart og koselig ut :)

Vi har ikke sånt her. Men når termin nærmer seg får man lånt med seg en dvd hjem for å se ulike fødestillinger osv. Fikk aldri sett den sist, da jeg fødte dagen før jeg skulle fått den :p

Hvor langt var du på vei da du gikk på det kurset?

Vi gikk på dette når vi ventet førstemann. Syntes det var ålreight. Meldte oss på på helsestasjon vi gikk på jordmor spurte om vi ville være med på ett sånt kurs. Ja mannen var med på kurset :)

Tusen takk for svar :) Tror jeg må ta kontakt med helsestasjonen her, og høre litt.. :)

Vi var ikke på det. Jordmoren vår sa at det ikke var noe poeng for hun kom til å gå gjennom det samme gjennomsamtalene med henne. Mannen var med en gang tror jeg hvor hun snakket om fødselen og da ville hun at han skulle være m.. dvs hun sa at han skulle være med! ;-))))

Ja, der sa du noe... man får kanskje nok informasjon hos henne hmm..ååå venter på jordmortimen min jeg nå, tiden går så treegt..har så mange spørsmål :p

Hør med helsestasjonen de gjør sikkert forskjellig på forskjellige steder. Min jordmor så ikledd noe om fødselen. Vi spurte ikke heller så siden vi tok det kurset. Men husker de gikk igjennom forskjellige temaer. Amming, knipeøvelser, forholdet mellom foreldrene og besteforeldre sette grenser osv, fødsel, å vi fikk omvisning på sykehuset på fødeavdelingene. Så hadde vi ett treff når vi som var med på kurset hadde fått babyene våre. :)

Var hos jordmor idag jeg, som informerte om svangerskapskurs. Her gjøres det i uke 35, og man ringer selv inn til sykehuset hvis man ønsker å være med. På grunn av stor pågang anbefalte hun å ringe inn rett etter ord. ultralyd, for man får ikke meldt seg på før det fordi de beregner terminen ut ifra ord. ultralyd i forhold til svangerskapskurset.

Tror både jeg og gubben blir med på dette, så jeg kommer til å ringe å melde oss på etter ord. ultralyd 5 september :)

åh :) takk for svar! Da kan det jo hende jeg får høre noe på neste time.. får følge med ;) Er bare redd jeg gå glipp av sånne tilbud når jeg går til privat jordmor og ikke helsestasjonen..

Jeg var på svangerskapskurs (for tre år siden) rundt en mnd før termin. Det varte vel en eller to "dager" husker ikke hvor lenge det var, kanskje noen timer. Var også på Ammekurs. Tror jeg kommer til å være med på begge delene om jeg får tilbud denne gangen også. Ikke for at jeg føler jeg trenger det, men for å møte andre gravide også :) JM tok det opp med meg ei lita stund før kursene skulle være

Ja, ikke sant..det jeg og tenker..man møter andre gravide :)
Hmm.. er det gratis?
Søkte på google etter svangerskapskurs i Østfold..kom ikke opp noe..men kanskje jordmoren min vet :)

Jeg skal ikke være med, da jeg var med sist jeg gikk gravid. Det var jordmor som satte meg opp på en liste, også fikk jeg brev i posten om når kurset var:) Men det kan jo selvsagt være forskjellig fra kommune til kommune. Anbefaler hvertfall å være med når du er førstegangsfødende, også får man ofte en omvisning på fødselsavdelingen og barsel på sykehuset også :)

Åååh..håper det finnes her i østfold ! (noen som vet??) Føler virkelig jeg går glipp av noe om jeg ikke er på det altså.. så gøy å få omvisning på sykehuset og å lære litt, og forberede seg :)

Jeg tror de fortsatt har det på sentrum helsestasjon i moss,gikk på det for snart 9 år siden men det går jo an og ta en tlf.og høre om de fortsatt har det enda..

Takk for tips! :) Skal undersøke litt..  :)

nei uff det holder med den en gangen jeg var på det... lærte det samme på skolen jo.. fikk ikke noe omvisning pga den svine tida.. det var vell det vi hadde behov for da.. men nå føler jeg meg trygg på det meste... dyrt syns jeg også det var, i forholdt til hva man fikk ut av det.. mange gikk undervei i kurset.. dette var på ahus. så det er sikkert forskjell.

Back
Topp