Svangerskapskurs

Rennie

Flørter med forumet
Augustlykke 2015
Noen som har erfaring med svangerskapskurs?? Vurderer å melde oss på men vet egentlig veldig lite om det! Gode/dårlige erfaringer??

Var helt greit,men da fødselen begynte husket jeg ikke en dritt, var sånn som gikk inn i meg selv under fødselen, jeg gjorde som jordmor ga beskjed om der og da så gikk helt supert, følte meg trygg og fikk flott fødsel :) Så svangerskapskurset var bortkasta penger.

Hadde lyst, men kikket på det og var ingenting som ble tilbudt unntatt privat - og det var rådyrt. Så da hørte jeg på mamma og øvde på å puste og meditere på egenhånd. Og under fødselen brukte jeg det og hørte på jordmor, og jeg GLEDER meg til å føde igjen, så det sier vel litt om hvordan fødselen var :)

her arrangerer helsestasjonen det.. men det er ikke det man tenker på som fødselsforberedende.. det er for mamman og pappan, og går mer på hva som skjer og sånt... lite pusteøvelser.. som var det jeg var ute etter.. men skal finne meg noen filmer på biblioteket :)

og så skal vi på kurs ja.. :)

jordmord sa vi kunne bli med, men vi så ikke vitsen med det.. følte ikke jeg savna det under fødsel heller.

Var forrige gang. Helt greit egentlig. Fint å få omvisning på sykehuset og at vi fikk gått igjennom fasene i en fødsel. Huff, en av fedrene svimte av når det ble snakk om pressriene og komplikasjoner. Skal ikke på det denne gangen men synes der var fint å gå igjennom alt med samboeren min osv hadde en helt fantastisk fødsel, der samboeren og jeg fikk være for det meste alene frem til vi nermet oss pressriene. Synes tipset vi fikk på kurset om å skrive "fødebrev" var greit. Vi ønsket feks ikke noen igjennomgang av morkaka og samboeren ønsket ikke å klippe noe navlestreng. Jeg ønsket også badekar. Greit at den infoen lå i sjornalen siden vi var på fødestua over 3 skift,da det tok mange timer før fødselen startet etter at vannet gikk.

Var på Kurs første gangen på sykehuset. Varte i 5-6 timer. Det meste var veldig greit omvisning og sånt men alt snakket kunne jeg vært foruten. Men synes det var greit å ha vært på sykehuset og se hvor jeg skulle gå osv.

Så svangerskapskurs er bare forberedelser til fødsel?:)
Hvor lærer man alt man må vite?:S Blir vårt første det her og jeg er helt blank:S
Hvor lærer man f.eks hvorfor man må koke flasker, hvor ofte barne skal ha mat, hvor mye mat, hvor mye den skal sove å alt sånt?:P
Kanskje dumt spørsmål men;)

Back
Topp