svangerskapskurs..

mammabee

Glad i forumet
Er det noen som skal på svangerskaps kurs?

Og eventuell noen fra Stavanger som anbefaler noen? Er så mange å velge mellom..

jeg var forrige gang. veldig flink jm, men syns egentlig ikke det var noe nytt å få vite

Nei, var ikke heller forrige gang. Men jeg leste selv men rakk ikke så mye egentlig da jeg begynnte å lese så seint i svangerskapet og storebror ble føtt i uke 38... Hadde regnet med å gå over tiden jeg da alle i min familie har gjort det, så jeg hadde jo goood tid på meg... [8|]

nei, skal ikke på det, og var ikke forrige gang heller[:)]

føler jeg fikk nok info av jordmor, så syns ikke jeg hadde noe behov for det[:)]

Jeg skal ikke. Vurderte det sist, men gikk ikke. Fikk omvisning på føden når jeg var på journalinnskrivning.

ORIGINAL: bellisa

Er det noen som skal på svangerskaps kurs?

Og eventuell noen fra Stavanger som anbefaler noen? Er så mange å velge mellom..

Er det sånn fødselsforberedende kurs du mener?
Jeg skal iallefall på det..17 februar..og sambo skal være med.

fins ikke sånt her jeg bor. Men jordmødrene er veldig flinke, og man får prate med dem så mye man føler behov for[:)] tror også de har en slags gjennomgang, og en film man kan se.

Er sånn i tvil om vi skal melde oss på eller ikke, føle jeg vil mest gå på for at samboer skal være mer klar over hva som skal skje osv.. Han har ikke lest noen bøker, men sa ja til å bli med på kurs..

var sist, fikk omvisning på sykehuset, og fikk truffet noen vi senere kom i barselgruppe med. [:)] var verdt det siden det var første, men vet ikke om vi gjentar det denne gangen, vet jo litt mer om hvordan fødselen forhåpentligvis kommer til å gå.

Vi var på fødselsforberedende kurs på SUS forrige gang. Det er absolutt til å anbefale.

Mannen var også med, og han synes det var veldig interessant. Jeg leste jo bøker og blad, og var på kontroller og fikk informasjon, men det gjorde jo ikke han. Så han lørte veldig mye av dette kurset.
Han likte spesielt godt at jordmødrene forklarte hva som vil skje dersom fødselen ender i hastekeisersnitt, slik at han var forberedt dersom det skulle være nødvendig. For som de sa, så er det altfor mange fedre som blir sinte og frustrerte når kona plutselig trilles i full fart bort, og de ikke får informasjon om hva som skjer.

Selve fødselsforløpet, smertestillende, osv fikk vi også god informasjon om. Og det var alltid mulighet til å stille spørsmål. Veldig kjekt kurs. Fikk også omvisning på føden, fødeloftet, samt barselhotellet.

Som sagt, det er absolutt til å anbefale[:D]

Jeg har også begynt å lure på det samme. Går ikke til jordmor, så hvis det er derfra infoen pleier å komme, så får jeg den ikke... Har mest lyst på kurs så jeg får en omvisning på SUS, og info om hva jeg kommer til å møte der...

Jeg spurte JM om det ganske tidlig.. De hadde det visst ikke her lenger.. Hun har heller satt av mer tid til hver person slik at man kan spørre om alt man lurer på [:)]

Nei skal ikke på kurs. Har ikke vært det med de andre heller.

Jeg og samboeren min var på kurs sist, og det anbefales på det sterkeste![:)] Vi fikk en god opplevelse av å gjøre dette sammen.
Og jeg brukte mye av de vi lærte underveis. Jeg fikk en trygg og god fødselsopplevelse uten noen annen form for smertelindring enn akupunktur og varmt bad[:)]

Jeg har meldt meg på kurs her[:)] Håper det er på kveldstid så sambo kan være med også...tror det kan være nyttig for begge å være med på[:)] skulle være i februar/mars[:)]

ORIGINAL: Gullgutt_i_magen

Jeg har også begynt å lure på det samme. Går ikke til jordmor, så hvis det er derfra infoen pleier å komme, så får jeg den ikke... Har mest lyst på kurs så jeg får en omvisning på SUS, og info om hva jeg kommer til å møte der...

Ja fikk skjema fra jordmor med forskjellige du kan gå til.

-Den norske jordmorforening: www.dnjrogaland.no (tror vi skal melde oss på den)

-Norsk sykepleierforbund: tlf 99107665, ring for påmelding mandag-fredag kl.17-20

-Mama stork: www.mamastork.no

-Fem jordmødre: www.femjordmodre.no

Er jo forskjellig pris fra kurs til kurs, og forskjellige tidspunkt..men du kan jo ringe å sjekke [;)]

ORIGINAL: bellisa

ORIGINAL: Gullgutt_i_magen

Ja fikk skjema fra jordmor med forskjellige du kan gå til.

-Den norske jordmorforening: www.dnjrogaland.no (tror vi skal melde oss på den)

-Norsk sykepleierforbund: tlf 99107665, ring for påmelding mandag-fredag kl.17-20

-Mama stork: www.mamastork.no

-Fem jordmødre: www.femjordmodre.no

Er jo forskjellig pris fra kurs til kurs, og forskjellige tidspunkt..men du kan jo ringe å sjekke [;)]

Det var dette vi var på, anbefales på det sterkeste [:D]

Back
Topp