Svangerskapskurs

amaasen

Elsker forumet
Er dette verdt å gå på? Jeg har aldri sett helt poenget, men kjæresten vil gjerne ha det med seg.
Er det noe forskjell på det man lærer på disse, og hva man kan få høre av jordmor? Da meiner jeg altså de "vanlige" kursa [;)]
Reint bortsett fra fordelen med å bli kjent med andre i samme situasjon, da [:)]

Nei, det er det jeg også tenker. Man lærer vel ikke de store hemmelighetene? [;)]
Får se hvor pågående han blir, han må gjerne betale [8D]

Jeg synest det absolutt var verdt pengene! [:D]

Det vi var på for 3 år sia, handlet mye om vårt forhold. Og tips til hvordan bevare forholdet vårt i tiden som kom.. så var det fysio trening m fysio, JM kom og forklarte tegn til fødsel og hva som ville skje da etc, så var det...hmm.. HS hadde en kveld og.. husker ikke helt.
etter par uker var vi å omvisning på 2 av 3 fødeavd.. Den vanlige og på Fødestua.

Etter at alle hadde født fikk vi oppfølgingskurs, og da var det program som vi måtte aktivt delta i og snakke m samboer/mann blabla, for å håndtere evt problemer og for å lære tips for å unngå brudd(som desverre kan skje grunnet overgang fra bare være dere to til  få et barn).

Vi syns det var definitivt verdt det! Veldig bra opplegg!

var på sånn gratiskurs som de arrangerte på ahus forrige gang jeg var gravid.. var jo førstegangs da og jeg syntes det var fint å få litt mer forståelse og tips da.. så viste de film av noen fødsler (mannfolka kunne gå ut vis de ville da)hehe

Vi gikk ikke på det, og vi klarte oss helt fint uten [;)]
Et vennepar av oss gikk på det, og de mente det absolutt ikke var verdt pengene...

Men,det jeg skulle ønske vi gjorde, var å gå på sånn "Godt Samliv"-kurs,
alle kommuner skal ha dette tilbudet for førstegangsforeldre, det er gratis.

...

legger ved link [;)]
http://www.godtsamliv.no/Hvorfor/Hvorfor/

Veldig forskjellig erfaring angående kursene, virket det som.

Vi skal gå.
Koster 1200 kr for 6 timer inkl. pizza=) Da får vi og omvisning på Haukeland sykehus=) Dyrt!

ORIGINAL: latterjenta

Vi gikk ikke på det, og vi klarte oss helt fint uten [;)]
Et vennepar av oss gikk på det, og de mente det absolutt ikke var verdt pengene...

Men,det jeg skulle ønske vi gjorde, var å gå på sånn "Godt Samliv"-kurs,
alle kommuner skal ha dette tilbudet for førstegangsforeldre, det er gratis.

...

legger ved link [;)]
http://www.godtsamliv.no/Hvorfor/Hvorfor/

Det så ut som et kjempebra kurs, skal absolutt se om vi får være med!!

ORIGINAL: IngiManathingi

Veldig forskjellig erfaring angående kursene, virket det som.

Vi skal gå.
Koster 1200 kr for 6 timer inkl. pizza=) Da får vi og omvisning på Haukeland sykehus=) Dyrt!

Det var dyr pizza! [8|]

Samlivskurs høres egentlig mer fornuftig ut. Og også å se på føden. Vi får se hva slags tilbud som er her. Spennende er det åkke som [:)][:)]

Både jeg og sambo syntes det var veldig greit å gå på det. Får jo vite litt om gangen i fødselen, hva som kan skje, hvordan kroppen jobber etc. Skal ikke denne gangen, men som første gangs fødene syntes jeg det var veldig nyttig. Er gratis kurs da.

jeg var ikke med første, kommer heller ikke til det denne gangen. Var mye bra å lese i den boka jeg fikk av jordmora på første kontroll, holdt det [:D] Ting blir aldri som forventet likevel, så jeg ville ikke ha flere forventninger skapt av andre.. Men noen synes sikkert det er nyttig, svømming og lesing var nok forberedelse for meg..[;)]

Hvis man er usikker er det lurt å dra på sånt kurs.. er man usikker er det IKKE lurt å sitte hjemme å lese en bok... Spørs hvilken bok, men mange bøker skriver mest om de farlige tingene...

ORIGINAL: *Prinsessa*

Den boka har jeg [:D] Gidder ikke bruke penger på Svangerskapskurs[:)]

signerer[;)]

Vi var på kurs sist gang jeg var gravid, og det var veldig greit synes både jeg og mannen. Kurset her var over fire kvelder, og var gratis ettersom det var helsestasjonen som arrangerte det. En av kveldene var vi på omvisning på føden, og det var ihvertfall veldig greit å ha med seg. Jeg synes absolutt det var verdt tiden, men blir kanskje litt annet hvis det hadde kostet endel å delta.

jeg hadde vært på bv ei stund og hadde fått med meg mer om temaet enn de snakka om på kurset så for oss var det helt bortkasta. skal absolutt ikke denne gangen, for meg var det bare tull[8D] 

Back
Topp