svangerskapskurs på sus

x1xstines86

Glad i forumet
Andre som skal på svangerskapskurs på Stavanger universitet sykehus nå på lørdag? (9. september) ??

Nope, droppa kurs jeg.. Eneste jeg er interessert i er omvisning på føden..

Men fint om du kan si om du lærte noe nytt på kurset [:)]

ORIGINAL: MammaOkt

Nope, droppa kurs jeg.. Eneste jeg er interessert i er omvisning på føden..

Men fint om du kan si om du lærte noe nytt på kurset [:)]
sign[:D]

det skal jeg gjøre vettu 

hmm.. d he eg ikkje hørt någe om.. men ville au bare hatt omvisning på føden viss der hadde våre d.. [:)]

hmmm.. nei sei d... eg såg bare på et ark ka som såg best ut så valgte eg d...
ska roda litt her å se om eg finne ut om d har någe navn [;)] nei eg vett ikje heilt eg...
vett bare at d vare 9 - 3 imrårå.
huske eg sleid me å få tag i di... måtte ringa mellom 2 timer på dagen eller någe å så tog di ikje telefonen.
men meg ringte di opp ijenn itte ei stonn...

eg fant eg fant... jordmorforbundet.
di har kurs ein gang i mnd står d...
inneholder:
- siste del av svangerskapet
- hvordan fødselen starter
- ulike former for smertelindring
- fødsel og barseltid
- amming
+ ein film å ommvisning på føden.

ska bli så koseligt atte... va bare litt tidligt!! off off

d hadde jo vert koseligt [:D]

Var på sånn innskriving 1/9, og då fekk eg omvisning, såg veldig greit ut!! Fine hjørne badekar til og med. Trodde det va sånn blå presening badekar de hadde, men der tok eg feil. Begge jordmødrene eg hilste på var og skikkelig greie.

ORIGINAL: malin84

Var på sånn innskriving 1/9, og då fekk eg omvisning, såg veldig greit ut!! Fine hjørne badekar til og med. Trodde det va sånn blå presening badekar de hadde, men der tok eg feil. Begge jordmødrene eg hilste på var og skikkelig greie.

Hørte du noen fødende...?
Såg fødestua ok ut?
Hva gikk dere gjennom på innskrivningen? Helsekortet, ønsker, tanker osv?

Hørte heldigvis ingen [:)], men eg blei litt skremt når det sto opptatt på någen dører!!! Rommene såg veldig greie ut. Hadde ei vanlig seng, åsså hadde de ei seng der de konne setta på sånn te å ha beinå oppå så du kan på ein måte spenna i fra viss du trenge det. Så fekk eg se krakken, den va sinnsykt lav i forhold te ka eg hadde trodd!! Virka faktisk ganske greie ut den krakken... De sko ha sånn informasjon så hu sko ha klart når du komme inn å ska føda, sånn som står på helse kortet, sånn så e greit å sleppa å full ut når du ska inn å føda.
Ja så gir du beskjed ka ønsker du har så skreiv hu det ner på sikkert det arke de tar fram når me komme inn for å føda.

Ok, takk for opplysningene! [:)] 

Jeg skal inn den 12.... krevet et sånn ønskebrev om hva jeg tenker rundt fødselen, smertelindring, kommunikasjon, hva jeg er bekymret for osv osv. Så kan de legge det i journalen min [:)]

Nei, men du må skriva ner nr hans å sånn, siden han sikkert e den pårørende så de ska kontakta viss du komme inn uten han

eg har ikje fått sånn innkallelse t journalskriving eg.. kansje eg jørr d imårå då eller någe?
satse på d

ORIGINAL: stines86

eg har ikje fått sånn innkallelse t journalskriving eg.. kansje eg jørr d imårå då eller någe?
satse på d

Fikk ikke innkallelse jeg heller, måtte ringe å få time selv.
Timen skal du ha 1 mnd før termin.

Kun de somhar hatt UL på sykehuset som får automatisk innskrivelses brev tror jeg. Jeg tok UL privat hos Braut..

ORIGINAL: MammaOkt

ORIGINAL: stines86

satse på d

Fikk ikke innkallelse jeg heller, måtte ringe å få time selv.
Timen skal du ha 1 mnd før termin.

Kun de somhar hatt UL på sykehuset som får automatisk innskrivelses brev tror jeg. Jeg tok UL privat hos Braut..

Ja jeg også... hmmm.. får høre i morgen når jeg skal inn da... [:)]

Jepp håper du får så fort som mulig!  [:)]

ORIGINAL: maiå

Kor går dokke te jordmor???
Eg ¨går på eiganes klinikken i løkkeveien

Jeg gikk til ei i Sandnes..

Men hun var helt inkompetent så har kutta henne ut, så nå går jeg kun til legen..

ORIGINAL: maiå

e ganske fornøyde me mi, har bare våre der 2 ganger då men e fornøyde

Det er bra! [:)]

eg går t ei som ikje e heilt goe i håve i sandnes, men lettere å spør hu om ting enn legen av å t...
siden legen min e nermaste nabo å han kom på dørå i sommer for å spør om eg konne vanna blomstene for ann når ann va på ferie. Sjøl om ann e kanonflinke å greie så e d greit å ha ei jordmor og å snakka me. Va kjempe koseligt sist.. då va d ein student me som jore alt.. hu va bare sååå koselige å ga meg masse info! Mens hu eg pleie ha sitte bare å ser på meg når hu e ferdige me di vanlige tingå.. hehe

kor du jekk i sandnes mammaokt?

Har bare hørt fra andre at di jekk der me den gamle jernbanestasjonen, men eg går på helsestasjonen...

Back
Topp