Svangerskapskpontroller- hvor mange har du vært på?

Kimsi

Forumet er livet
Hei alle,

jeg er jo andregangs nå. er 27 uker og vært på 3 kontroller.
1. i uke 10- første kontroll etter positiv test
2. i uke 19- ultralyd
3. i uke 24- jordmor

Synes dette er utrolig lite, jeg. Er vel mye færre med nr 2, men SÅ få???

Jeg er jo frisk og rask, men uansett..
 
Hei :) Jeg er føstegangsgravid, har vært på kontroll hver 4.uke hos jordmor fra uke 13, dvs:
-uke 13 jordmor
-uke 17 jordmor
-uke 18 ordinær ul
-uke 21 jordmor
-uke 25 jordmor
Var hos lege på kontroll før uke 13, men husker ikke hvilken uke:P
Neste kontroll er uke 29 hos jordmor, etter det, skal jeg begynne med kontroll hver 2.uke :) Det er visst standard her, hver 4.uke frem til uke 30 og hver 2. andre uke til 37ca, hver uke etter dette :)


 
Mener det var sånn sist med meg også. Var et par kontroller som MÅTTE tas med lege, ellers var det valgfritt..

Skal på kontroll igjen på tirsdag og levere første urinprøva.
Har vært innom jordmor når jeg skulle ordne med svangerskapspenger og sånt, men det tar jeg ikke med, for det er jo ikke en kontroll fastsatt av henne..

Jaja, magen vokser og ungen sparker, så da er d vel greit :)
 
har vært på mange, for å få sykemelding, og da skriver hun på papiret, men hun ahr jo ikke sjekka en dritt, så orntlige kontroller 3stk :o  hvor de har målt alt og sånn, er 28 uker nå! :o
 
Hm, tror jeg har vært på 3 kontroller hos jordmor, i uke 15, 19 og 23. Imellom dette har jeg hatt 2 stk ultralyd sjekk. Har neste kontroll hos jordmor i uke 27, og ny ultralyd sjekk i uke 28. Så her er det tett :)

Men jeg er 3.gangs, og har tett oppfølging pga mye fostervann sist.
 
Ser at d er veldig variabelt, da.. De hadde vel sett om d var noe å følge opp. Har jo tatt blodprøver ol, og alt virker jo ellers fint..
Skal på ny ul i uke 35 for å se om d bli ks eller ikke.
Krysser alt jeg har for å få føde vanlig!! XXXX :)

( morkake ligger langt nede)
 
Uke 11 kontroll lege
Uke 16 jordmor
Uke 19 ultralyd
Uke 22 lege
Uke 25 jordmor
Uke 30 lege
Uke 33 jordmor

Men syntes jeg var mer på kontroll første gangen. Synes det er lite denne gangen
 

-Uke 7, første etter positiv test

-Uke 11 lege

-Uke 18 Jordmor

-Uke 20 Ultralyd Ahus

-Uke 22 lege

Så skal jeg til jordmor i 26. Men nå har jeg hatt litt ekstra i tillegg til det jeg har skrevet tror jeg, pga meg som er bekymret og har vært mye syk. Men har man en sveldig snill lege som meg så får man ul når man trenger å roes litt ned:p

 
Legen i uke 8
Tidlig UL i uke 12
Jordmor uke 14
Jordmor og UL uke 18
Jordmor og UL i uke 22
Skal nå i uke 26 til jordmor.

Valgt å ta de kontrollene jeg kan hos jordmor,og kun til lege ved blodprøver og andre nødvendigheter.
 
Var hos legen første gang i uke 12
Så var det UL uke 18 og så var jeg til jordmor uke 23.
Neste gang blir hos lege i uke 28.

Er andregangs og sist gang gikk jeg hyppig til kontroller pga mye komplikasjoner så syntes det er deilig denne gangen å slippe...Merket når jeg var hos jordmor forrige uke at jeg ikke helt hadde det store behovet jeg hadde sist for å få pratet, stilt spørsmål etc...
 
Hadde mange fler med førstemann.
Denne gangen har jeg vært
-uke 14 hos lege
-uke 16 hos jordmor
-uke 19 (trooor jeg) på UL
-skulle vært hos legen i uke 23, men ble ikke noe av sidne legen var syk
- uke 26 hos jordmor (til tirsdag)
- uke 26 ekstra UL

Ellers vet jeg ikke. Må nok ringe legekontoret for å booke ny time hos legen.
 
Jeg er førstegangs og risikosvangerskap, og sammenlignet med meg synes jeg Igrunn mange av dere har hatt ganske mange kontroller, jeg:) Uke 11 første kontroll hos lege Uke 16? Lege Uke 18 UL Uke 20 jordmor Uke 24 jordmor Uke 27 jordmor I tillegg var jeg på sykehuset for vekstkontroll og legesamtale i uke 25, skal tilbake dit i uke 30. Da får vi forhåpentligvis svar på om jeg må ta ks eller kan føde vanlig pga en muskelsykdom. Må jo legge til at jeg leverer blodprøver én gang i mnd og i tillegg har vært hos legen flere ganger pga sykdom og behov for sykmelding, men alle de gangene gjelder jo meg og min kropp, de har ikke sjekket noe rundt babyen på de timene.
 
Har vært hos lege første gang for å få papirene(blodprøver ol)
 går ellers til legen for å ordne sykemelding

Ellers  2 ganger hos JM og ordinær utralyd..skal til JM på torsdag
 
Jeg har vært på en kontroll jeg... Med jordmor i uke 24.
Men ord. ul i uke 18 skal jo også regnes inn.

Jeg hadde tett oppfølging med gynekolog i starten, med tidlig ul annenhver uke. Innimellom der så fylte vi ut helsekortet og tok blodprøvene, men det var ikke noen skikkelig kontroll liksom.

Nå blir det kontroll hver 4 uke frem til fødsel tenker jeg, som normalt.
 
Det er vel ikkje så normalt med så ofte kontrollar tidlg i svangerskapet? Eg har sjølv hatt tre kontrollar.. Lege veke 11, Ordinær ul veke 18, Jordmor veke 20.. Eg er 25 veker på veg i morgen..
 
Lege uke 12
UL uke 19
Lege uke 24

Skal til legen igjen 17/4 Er da i uke 29
 
Har ikke vært på så mange jeg heller..

Uke 12- Lege
Uke 15- Jordmor
Uke 18- Ultralyd
Uke 22- Jordmor

Neste blir i uke 26/27..
 
Jeg var til legen i uke 5, men det var mest for å ha en samtale om kosthold, og for å sjekke at alle blodprøver var fine.
uke 12 - 1. kontroll hos lege
uke 18 - ultralyd
uke 19 - jordmor
uke 24 - lege. Her ble jeg sykemeldt 40% fram til ny time uke 30
uke 28 - jordmor (alt fint, så ny time 4 uker etter neste legetime)
uke 30 - lege (hun skal vel vurdere om sykemeldingen har hjulpet, og om den skal forlenges)
uke 34 - jordmor
 
Har hatt disse jeg da:

Uke 9 lege -helsekort og blodprøver
Uke 14 Jordmor -samtale om sist fødsel
Uke 18 Ultralyd -ordinær ultralyd
Uke 20 Lege - svangerskapskontroll
Uke 24 Jordmor -sv.kontroll søkt fødeplass
Uke 26 Lege - blodtrykkskontroll
Uke 28 I morgen men ble flyttet til mandagen så blir egentlig uke 29 - sv. kontroll
 
Jeg har vært på 4 ordinære kontroller. Første kontroll i uke 6, hos lege . Andre kontroll, jm uke 10. Lege uke 14. Ord.ul i uke 19. Jm uke 23. Neste kontroll er neste uke, hos jm. Er da 28 uker på vei. I tillegg har jeg vært en ekstra gang hos jm for å lytte til hkerteluden, pga bekymring. Og på 2/3 uler søndag og tirsdag i forrige uke, pga vondt i mage/unormale funn i hjerne(som viste seg å være helt i orden:)). Føler jeg har hatt lite kontroller, men nå som jeg leser det jeg har skrevet, så ser jeg at det har vært nok kontroller:) (dette blir rotete skrevet, men skriver fra iPhone, så får ikke byttet linje!)
 
Back
Topp