Svangerskapskontroller

Vårmamma

Forelsket i forumet
JEg er 33+4 og har hele svangerskapet gått til legekontroll hver fjerde uke på grunn av kronisk sykdom.Var der i dag og fikk ny time om fire uker, men mener jeg har lest at man burde gå oftere så sent i svangerskapet. Noen som vet noe om dette? Jeg har ikke vært hos jordmor i svangerskapet bortsett fra rutinekontrollen/UL på sykehuset i uke 17. Bør jeg gå til kontroll hos jrdmr om to uker?

Jeg var i dag, og har ny time om 3 uker, så 2 uker og til slutt en gang i uken til babyen er født. Går kun til legen.

Han regner jo etter den gamle UL-termin som er feil.. Så han mener jo at jeg er en uke kortere..

Slik er det med kontroller her:
  • uke 8-12: lege/jordmor
  • uke 17-19: UL
  • uke 24: jordmor
  • uke 28: lege
  • uke 32: jordmor
  • uke 36: lege
  • uke 38: jordmor
  • uke 40: lege
  • uke 41: jordmor
  • uke 42: fødepoliklinikk (overtidskontroll)

Det "vanlige" er vel hver 4 uke tom uke 36, så uke 38 og 40 og så 41 for så blir det vel helt individuellt for hver fødeavd hvordan overtidskontrollene vil være..

Her er det også fire uker imellom fortsatt. Var hos legen i uke 31, og skal igjen i uke 35. Regner med det blir annahver uke etter det..

Her er det hver 4. eller 5. uke.  Skal på en i uke 36. Håper det blir annen hver uke etter da. [:)] 

Der jeg jobber har vi en gang i mnd frem til man har 2 mndr igjen. Da er det annen hver uke, og siste mnd er det en gang pr uke. Har du fremdeles ikke født til termin, så blir det sendt henvisning til overtidsvurdering, og da tar som regel gyn.pol over :)

jeg gå til jordmor og legen. så det var en mnd til jm en mnd til legen, men nå  skal jeg til jm i morgen og 26 mars til legen. så jeg skal sjekkes 2 ganger i mnd fremover

jeg har valgt å gå til jordmor..fastlegen min har ikke peiling på graviditet i det hele :) jeg skal nå i uke 32,36,38,40,41, :)

Back
Topp