Svangerskapskontroller

Venter med å bestille første time til jeg har vært på tul i slutten av mnd. Orker ikke en 3 gang med kontroll først åsså viser ul at det ikke er noe hjerteslag :sorry:

Kan jeg spørre hvorfor? :love2 Litt nysgjerrig på alt :)
Mest fordi jeg vet at det ikke blir gjort noe mtp blodprøver osv før ca uke 12. Dette er nr 3 så har vært gjennom prosessen før. Har derfor ikke så stort behov for å prate med fagpersonell enda. Er ingenting de kan gjøre til eller fra. Dette er meg da. Alle er forskjellige og har forskjellige behov☺️

Jeg har bestilt privat TUL til når jeg er 9+3. Kommer ikke til å bestille svangerskapskontroll før legetime i uke 12. Er andregangsfødende da, sidt var jeg mye mer ivrig på å komme i gang med kontroller. Har ikke behov for det nå.:happy:

Ringte du å bestilte selv? Eller har du vært hos legen før?

Ja, eller sendte melding til legekontoret. Ville til lege først, da eg var hos han i august der han henviste meg til fertilitetsundersøkelse (eller kva det heiter), dette trenger eg jo ikkje nå lenger da:happy:. Vi hadde prøvd i over et år og mista i november i fjor. Og er usikker på om det var grunnet Leiden (mutasjon som gjør at eg har litt høyere risiko for blodpropp), så ville snakke med han om det:happy:

Så var greit å få prata om det tidlig nå, sånn eg kan kanskje slappe litt meir av nå i vekene før veke 12.

Satte opp ny kontroll i veke 12 hos han. Så eg håper det går bra:nailbiting:

Er bare rundtom 6 uker nå, og planen er å få legetime til rundt uke 11, slik at jeg kan be om tidlig ul til uke 12-13 da :) regner med at blodprøvene kan tas rundt uke 11 også, eller måtte man over uke 12 da? Husker ikke helt :)

Men.. jeg er så SYKT kvalm hele tiden, er tatt seg skikkelig opp de siste dagene, og det er så invalidiserende at jeg lurer på om jeg må få en time for kvalmestillende før det:sour:

Er bare rundtom 6 uker nå, og planen er å få legetime til rundt uke 11, slik at jeg kan be om tidlig ul til uke 12-13 da :) regner med at blodprøvene kan tas rundt uke 11 også, eller måtte man over uke 12 da? Husker ikke helt :)

Men.. jeg er så SYKT kvalm hele tiden, er tatt seg skikkelig opp de siste dagene, og det er så invalidiserende at jeg lurer på om jeg må få en time for kvalmestillende før det:sour:
Eg tok blodprøver i dag og er 6+4 så rekner med du kan ta dei i veke 11 utsn problem

Huff :( Det er vel ikke sannsynlig å tro at det blir bedre der beste ukene heller, dessverre..

Her ser dere basis oppfølgingen av gravide, det står bare ikke 6-12 for blodprøver, så det har nok ikke noe å si :)

Vedlegg

• Screenshot_20211008-192027_Office.jpg
    Screenshot_20211008-192027_Office.jpg
    606,5 KB · Visninger: 33
JM ringte meg i dag, skal til lege uke 12 og til henne uke 14. koselig at hun ville ha meg inn så tett oppå :)

Back
Topp