Svangerskapskontroller

Alt bra her og på 28 ukers. Ligger rett under streken på symfysemålene. Blodtrykk supert, lagt på meg 1 kg siden uke 24 og hjertelyden til lille var perfekt :) sendt henvisning til sykehuset ang diabetesen.
 
Var på kontroll på fredag igjen og alt ser fortsatt bra ut :) hjertelyd på 140, blodtrykket mitt er bra og jeg legger utrolig nok på meg selv om jeg fortsatt kaster opp daglig.
Han følger kurven sin på symfysemålene og ligger godt plantet med hodet ned, jordmor var ganske overrasket over hvor langt nede han lå "så tidlig"..
 
HAdde 32 ukers forrige uke, opp 800 gram siden 28 uker. Flott hjertelyd og blodtrykk og målene følger kurven min bra. Skal tilbake i 35.
 
Han lå forresten med hodet alle andre steder enn nedover [emoji85]
 
Fortsatt god tid til å legge seg med hodet ned, så får bare tenke at han har det morsomt som fortsatt turner rundt:)
ja jeg bare synes alle andre ligger med hodet ned, hehe. selv om det ikke er tilfelle, men mannen snudde seg heller aldri... så det ligger jo i tankene.
men det begynner å bli bra ubehagelig at han turner overalt og, hehe.
 
ja jeg bare synes alle andre ligger med hodet ned, hehe. selv om det ikke er tilfelle, men mannen snudde seg heller aldri... så det ligger jo i tankene.
men det begynner å bli bra ubehagelig at han turner overalt og, hehe.

Aner ikke om veslegutten har begynt med litt turning etter å ha ligget med hodet ned på kontrollene [emoji28] føles ut som om han vet at på kontrollene skal han ligge med hodet ned, og ellers så turner han rundt som bare det i mellomtiden [emoji23][emoji170] men krysser fingrene for at det blir hodeleie til slutt [emoji5]
 
Prøver å nyte turninga, så godt det lar seg gjøre midt på natta iallefall [emoji23]
 
Aner ikke om veslegutten har begynt med litt turning etter å ha ligget med hodet ned på kontrollene [emoji28] føles ut som om han vet at på kontrollene skal han ligge med hodet ned, og ellers så turner han rundt som bare det i mellomtiden [emoji23][emoji170] men krysser fingrene for at det blir hodeleie til slutt [emoji5]

Samme her :p Jeg skjønner ingenting av all den ålingdn i magen..! Kontroll i morgen, det blir bra!!
 
Vært på kontroll i dag (34+5) og alt var fint :) Nå er blodsukkeret mitt såpass bra at jeg ikke trenger flere oppfølgingstimer for dette hos legen. Hurra! Skulle egentlig til jordmor etterpå men siden hun er syk i dag fikk jeg tatt den vanlige svangerskapskontrollen hos legen. Noen som vet når man burde ha neste kontroll? Er det annen hver uke nå? Eller 4 uker?
 
Vært på kontroll i dag (34+5) og alt var fint :) Nå er blodsukkeret mitt såpass bra at jeg ikke trenger flere oppfølgingstimer for dette hos legen. Hurra! Skulle egentlig til jordmor etterpå men siden hun er syk i dag fikk jeg tatt den vanlige svangerskapskontrollen hos legen. Noen som vet når man burde ha neste kontroll? Er det annen hver uke nå? Eller 4 uker?

Jeg var på 32 ukers kontrollen nå på fredag da jeg var 33+4. Neste kontroll er vel i uke 36, så jeg ble satt opp til ny kontroll når jeg er 36+4. Hun spurte om jeg hadde lyst til å komme igjen om 2 uker, så sikkert litt forskjell på hvordan jordmødrene gjør det nå mot slutten. Noen ønsker jo tettere oppfølgning og trenger også det
 
Vært på kontroll i dag (34+5) og alt var fint :) Nå er blodsukkeret mitt såpass bra at jeg ikke trenger flere oppfølgingstimer for dette hos legen. Hurra! Skulle egentlig til jordmor etterpå men siden hun er syk i dag fikk jeg tatt den vanlige svangerskapskontrollen hos legen. Noen som vet når man burde ha neste kontroll? Er det annen hver uke nå? Eller 4 uker?
Fra 36 uker er det annenhver uke, hvis jeg husker rett. Litt usikker på uke 38, men. Hvis man vil ha, så kan man helt sikkert få! Det er jo mange som får mange tanker og kanskje også plager når det nærmer seg.
Og uke 40/41 tar man vel gjerne trivselskontroll og setter opp tid etc for igangsetting. :)
 
jeg hadde i 32 og skulle egentlig tilbake i 36, men vi satte opp 35 istedet fordi jeg skal på en UL i 34. også satte vi opp en i romjula mot slutten av 37. (jeg sier at jeg er 33 nå som jeg er 33+2)
 
Vært på kontroll i dag, er 36 uker i morgen, og skal på neste om 2 uker.
Hode ned og alt bra :)
Mellomste snudde seg først i uke 35-36, jeg var rimelig bekymret den gangen for trodde ikke de kunne snu seg så seint men heldigvis hadde jeg feil den gangen :)
 
Jeg skal imorgen er 32+4, har ikke neste før 2 januar er da 37+4:eek: syntes det er lenge uten kontrollo_O skjønner jo det er på grunn av jul og nyttår:(
 
Last edited:
Jeg har hatt kontroll i uke 32, så skal jeg på ul. i uke 36 og deretter jordmorkontroll i uke 37, 38, 39, 40. =)
 
Vært hos jordmor på 32 ukers kontroll idag. Glemte selvfølgelig urinprøve, og blodtrykket mitt er steget til til 134/94. Det har ligget jevnt på 110/70 frem til nå.

Jordmor mente jeg burde vurdere å sykemeldte meg, i alle fall delvis. Spesielt om det er mye stress på jobben. Blir jo ikke mindre stressa av å ikke skulle stresse..
Fikk ny time neste uke for blodtrykkkontroll og urinprøve. Skal slappe veldig av til da, håper det har normalisert seg.

Ellers ligger hun med hodet ned, og alt annet så bra ut! :)

Også: noen som har erfaring om denne perineummasasjen har noen faktisk virkning?
 
Last edited:
Også: noen som har erfaring om denne perineummasasjen har noen faktisk virkning?
Gjorde perineumsmassasje sist fødsel etter anbefalimg fra jordmor, og revnet ikke. Men det er jo umulig å si om det er årsaken. Har ikke kommet så langt at jeg har fått gjort det enda dette svangerskapet, men har tenkt til å gjøre det «just in case». Jordmora jeg går til nå anbefaler det også.
 
måtte google sånn masasje, aldri hørt om det før. men hva slags olje skal man bruke?
 
Back
Topp