Svangerskapskontroller

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
Legen min visste ikke engang hva man trengte av kontroller, så jeg satser på kun jordmor fremover! Førstegangsfødende med et stort kontrollbehov/oversiktsbehov, da trenger jeg en fagperson som kan sakene sine! :happy:

Går hovedsakelig til jordmor og legen utenom ved behov

Jeg skal føde på ABC-klinikken på Ullevål, så fra uke 24 går man på kontroller hos jordmødrene der. Månedlig, tror jeg? I forrige svangerskap gikk jeg til fastlegen første del av svangerskapet, omtrent en gang i måneden, og så til jordmor på helsestasjonen siste halvdel. Funket fint det og :) Mye triveligere å gå til jordmor, da. Fastlegen min er helt konge, men det blir jo veldig sånn inn og ut. Jordmor tar seg mer tid til å prate osv.

Sist jeg var hos legen, foreslo hun at jeg skulle ta alle svangerskapskontrollene fra nå av hos jordmor ... Så da gjør jeg det :hilarious: Var så glad for at hun foreslo det, for det var igrunnen det jeg hadde tenkt til, da jeg har et risikosvangerskap, og regner med jordmor har mer erfaring på dette planet enn legen min har. Til legen skal jeg bare for å fornye sykemeldingen :-)

Jeg skal føde på ABC-klinikken på Ullevål, så fra uke 24 går man på kontroller hos jordmødrene der. Månedlig, tror jeg? I forrige svangerskap gikk jeg til fastlegen første del av svangerskapet, omtrent en gang i måneden, og så til jordmor på helsestasjonen siste halvdel. Funket fint det og :) Mye triveligere å gå til jordmor, da. Fastlegen min er helt konge, men det blir jo veldig sånn inn og ut. Jordmor tar seg mer tid til å prate osv.

Så spennende med ABC! Var du langt på vei da du søkte? Hørt det er så vanskelig å få plass der?!

Følger vanlig kontrollrutine. Har du fått svar fra de? Venter på svar selv, håper på positivt svar denne gangen og. Fødte sønnen min der :)

Har ikke vært til noen kontroll enda, men vurderer legen neste uke også får jeg kikke innom helsestasjonen å se om hun jordmoren de har ansatt der er noe ok. Fikk skrekken for å gå til jordmødrene på lokalsykehuset ved forrige svangerskap.

Back
Topp