Svangerskapskontroller

Har vært i uke 12, oul uke 18 og uke 23 (trodde det var 24 selv. Jeg tenkte uka man er i, jordmor tenker uka man er ferdig med). Så ble det litt tull pga ferie og at jordmor ville at det heller skulle være for kort enn for langt mellom. Så da var jeg i uke 26 og 30. Neste blir når jeg er 35+0. Så får jeg nå se når legen mener jeg bør komme igjen etter det. Kommer sikkert litt an på hvordan det står til. Da skal jo egentlig neste være uke 38 og 40, men samtidig skal de jo egentlig sjekke hver 14. Dag på slutten, så får se!:)

Var hos legen i uke 12, så OUL i både uke 20 og uke 22.
Deretter jordmor i uke 24 og uke 28, lege i uke 30 (ikke svangerskapskontroll egentlig, men han målte litt likevel), så skal jeg til jordmor i uke 34 og lege i uke 37.
Regner med å få ny time til jordmor etter at jeg har vært der :)

Var hos jm uke 26, og ska nå uke 31, ska på samtale på sykehuset om en mnd ang fødsel så satser på de følger litt opp! Fastlegen har ikke gjort en dritt og mente det ikkr var nødvendig og gå til han! Tatt 1 urin prøve så langt! Er fjerde gangs fødende så føler meg ikke like tatt vare på! Får bare høre: men dette har du gjort før så du vet vel om det er noe

Har vært hos legen 4 ganger og jordmor 3. Går omtrent annenhver gang til de.
Vært og på
Tul uke 11
Oul uke 19
3D uke 26
Kontroll ul uke 28

Føler meg godt oppfulgt siden det er et "risiko" svangerskap :)

Har vært hos legen 4 ganger og jordmor 3. Går omtrent annenhver gang til de.
Vært og på
Tul uke 11
Oul uke 19
3D uke 26
Kontroll ul uke 28
Ja jeg og har vært på.noen ultralyder :) men betalt selv, bortsett fra oul :) har også risiko svangerskap så blir nok satt igang før forhåpentligvis! Ble det ifjor:)

Føler meg godt oppfulgt siden det er et "risiko" svangerskap :)

En gang hos lege to hos jm.
Synes det er litt lite iom at jeg er 31+0

Ja var ikke det veldig lite??
Jeg skal til legen neste uke, da er jeg 30+5 og er hos han for 3 gang, vært hos jm 2 ganger og skal til hun igjen om 3 uker (for 3 gang)

Ja var ikke det veldig lite??
Jeg skal til legen neste uke, da er jeg 30+5 og er hos han for 3 gang, vært hos jm 2 ganger og skal til hun igjen om 3 uker (for 3 gang)
Legen avlyste 2 av timene uten at jeg hadde mulighet til å booke ny og jm en. Men da jeg snakka litt hardt til legekontoret og de skjønte at fram til uke 20 hadde avlyst alle timene mine fikk pipa en annen låt.
Men i min kommune er jeg glad som i det hele tatt får jordmor

Jeg har gått til jordmor, og der er det en gang i måneden. I tillegg har jeg vært på de vanlige ultralydene pluss pluss. Neste ultralyd er i uke 34. Er det vanlig, sånn egentlig?

Det er vel helt etter skjema egentlig om du skal igjen snart. Uke 12, uke 24, uke 28, uke 32, uke 36, uke 38, uke 40 er de vanlige kontrollene om det ikke er noe spesielt. Så kommer oul og overtidskontroll på sykehuset i tillegg.

Legen avlyste 2 av timene uten at jeg hadde mulighet til å booke ny og jm en. Men da jeg snakka litt hardt til legekontoret og de skjønte at fram til uke 20 hadde avlyst alle timene mine fikk pipa en annen låt.
Så kjedelig at timene ble avlyst da :/ jeg synes det er litt greit med god oppfølgning, særlig fra jordmor:)

Åja, liten kommune med få jordmødre?

Jeg har heller ikke vært mer, og tror det er ganske vanlig. Er nå i uke 33, så har vært på en i uke 32 nå..

Uke 12: lege
Uke 24: jordmor
Uke 28: lege
Uke 32: jordmor

Og kommende kontroller blir uke 36, 38 og 40.

Har sv.diabetes så får for guds skyld håpe alt er fint her imorgen! Er i uke 31 og har vært på en kontroll , legen har ment jeg ikke trenger og gå til han og er generelt helt sløv! Skal bytte

Jeg har heller ikke vært mer, og tror det er ganske vanlig. Er nå i uke 33, så har vært på en i uke 32 nå..

Uke 12: lege
Uke 24: jordmor
Uke 28: lege
Uke 32: jordmor

Og kommende kontroller blir uke 36, 38 og 40.

Ideelt sett skal det skal se sånn her ut. Vi har krav på 10 kontroller + hjemmebesøk av jordmor etter fødsel.

Lege uke 8-12
Jordmor uke 14-16
Ultralyd uke 17-19
Jordmor uke 24
Lege uke 28
Jordmor uke 30-32
Lege uke 34
Jordmor uke 36, 38 og 40

Overtidskontroll på fødestedet.

Jeg har hatt kontroll i uke 20, 25 og 28. Dvs min første "kontroll" var oul da jeg var 20 uker akkurat.

Så kjedelig at timene ble avlyst da :/ jeg synes det er litt greit med god oppfølgning, særlig fra jordmor:)

Åja, liten kommune med få jordmødre?
Stor kommune med sprengt kapasitet. :(

Ideelt sett skal det skal se sånn her ut. Vi har krav på 10 kontroller + hjemmebesøk av jordmor etter fødsel.

Lege uke 8-12
Jordmor uke 14-16
Ultralyd uke 17-19
Jordmor uke 24
Lege uke 28
Jordmor uke 30-32
Lege uke 34
Jordmor uke 36, 38 og 40

Overtidskontroll på fødestedet.

Jeg har hatt kontroll i uke 20, 25 og 28. Dvs min første "kontroll" var oul da jeg var 20 uker akkurat.
Ifølge helsenorge.no er svangerskapskontrollene lagt opp slik:

1.kontroll: uke 8-12
2.kontroll: oul uke 18
3.kontroll: uke 24
4.kontroll: uke 28
5.kontroll: uke 32
6.kontroll: uke 36
7.kontroll: uke 38
8.kontroll: uke 40
9.kontroll: uke 41
Overtidskontroll.

Om man velger å gå til lege eller jordmor er helt valgfritt.

Ifølge helsenorge.no er svangerskapskontrollene lagt opp slik:

1.kontroll: uke 8-12
2.kontroll: oul uke 18
3.kontroll: uke 24
4.kontroll: uke 28
5.kontroll: uke 32
6.kontroll: uke 36
7.kontroll: uke 38
8.kontroll: uke 40
9.kontroll: uke 41
Overtidskontroll.

Om man velger å gå til lege eller jordmor er helt valgfritt.
At det er valgfritt hvem man vil gå til vet jeg, men i og med at legen har et annet fokus enn jordmor så anbefales ofte begge. Og både fra Oslo, Østfold og Troms har jeg fått ca likt oppsett som det jeg viste :)

Jeg er i uke 31 nå, og både jm og lege vil jeg skal komme kvar 2. Uke, har ikke noe som skal følges opp eller noe, men synest det er greit med god oppfølging :)

Jeg har bare gått til fastlegen. Var jo så heldig at jeg fikk time hos jordmor i uke 16 pga en avlysning, men den avlyste jordmor... Neste time de kunne tilby meg var da jeg var 30 uker, så den takket jeg nei til. Så ja, du er heldig som i det hele tatt har fått gå til jordmor! Men jeg går jo til kontroller på sykehuset også, så føler det blir litt mye å skulle gå til jordmor i tillegg

Back
Topp