Svangerskapskontroller

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Hvor ofte har du vært på kontroller i dette svangerskapet?
Er du fornøyd med oppfølgingen du får?
Hvem er det du drar mest til, jordmor eller lege?

Har vært til kontroll ca. hver 4.uke. I juni hoppet eg over en kontroll pga. flytting. De tre kontrollene før flytting gikk eg til lege, da eg hadde en veldig grei lege. Etter flytting har eg gått 1 gang til lege og resten jordmor. Legen eg var hos var der kun noen uker, og eg visste meir enn han om kva han skulle gjere på ein svangerskapskontroll.

Har vært til kontroll ca. hver 4.uke. I juni hoppet eg over en kontroll pga. flytting. De tre kontrollene før flytting gikk eg til lege, da eg hadde en veldig grei lege. Etter flytting har eg gått 1 gang til lege og resten jordmor. Legen eg var hos var der kun noen uker, og eg visste meir enn han om kva han skulle gjere på ein svangerskapskontroll.

Du har jo fått skikkelig oppfølging :)
Heldig!

Har vært ca. en gang i måneden frem til nå (uke 32). Nå ser det ut til å bli omtrent hver 14. dag fremover. :)

Jeg har vært 2 ganger hos lege og 2 ganger hos jordmor, er 28+4. Synes godt jeg kunne gått litt mer til jordmor:)

Jeg har bare vært på standardkontrollene, jeg :-) Lege rundt uke 14, OUL, jordmor 24 uker, 28 uker og igjen når jeg er 32/33 uker osv. Hadde to tidlige ul bare, eneste jeg har vært på utenom standard. Virker koselig å være på mer enn det da, selv om jeg ikke selv ser helt behovet :-)

Synes at dere får bra oppfølging egentlig :)

Jeg har vært til lege i uke 12, ultralyd i uke 19 å jordmor uke 26.
Har vært på 5 ultralyder pgr av baby som ikke vil samarbeide + at jeg har høy BMI.

Er nå i uke 28 å skal ikke til jordmor før 22 sept.
å ny ultralyd den 6 okt.

Jeg savner flere kontroller egentlig.

Jeg har vært kun til jordmor, første kontroll i uke 9 og så hver 3-4. uke ca :-) i tillegg til to UL. Så har fått tett oppfølging.

Har hatt alle kontrollene hos jordmor :) Første kontroll i uke 10 og hver 4. uke etter det sånn ca. :) Er for det meste fornøyd :)

Jeg har kun vært hos legen - uke 16, 20, 24 og 28. Neste kontroll i uke 33. Droppet jordmor denne gangen da legen ligger nærmere jobben og blir mindre fravær på den måten.

Jeg er veldig fornøyd med oppfølgingen jeg får! Hadde første kontroll hos lege, deretter har jeg bare vært hos han ved behov og går fast til jordmor, der er jeg ca hver andre uke, bortsett fra når hun hadde ferie i sommer :-) fantastisk flott jordmor, nesten så jeg gruer meg til å ikke skulle til henne mer :p

Jeg er veldig fornøyd med oppfølgingen jeg får! Hadde første kontroll hos lege, deretter har jeg bare vært hos han ved behov og går fast til jordmor, der er jeg ca hver andre uke, bortsett fra når hun hadde ferie i sommer :-) Er 32 uker i morgen. Fantastisk flott jordmor, nesten så jeg gruer meg til å ikke skulle til henne mer :p

Har vært hos legen 3 eller 4 ganger, og skal tilbake neste uke:) har vært hos jordmor 2 ganger og skal igjen om 3 uker:) har gått med 4 ukers mellomrom til nå, 28+3 :) nå blir det hver 14. dag ca :) Er veldig fornøyd med både oppfølging av lege og jordmor :)

Har og hatt 2 ul utenom :)

Har vært hos legen 5 eller 6 ganger, men det har vært sånn pga glukosebelastning og en ekstra kontroll av blodtrykk med i tellingen. Føler ikke at legetimene kontrollene gir meg noe som helst. 5 min måle blodtrykk høre med doppler. Aldri noe spørsmål om hvordan det går. Jordmor er fantastisk har vært to ganger og det har vært to forskjellige men følte oss virkelig sett og fikk svar på spørsmål og kunne ha en åpen dialog.

Fra uke 16 til uke 22 var jeg hver andre uke på kontroll på fostermedisin på riksen, vanlig svangerkspastime hadde jeg hos fastlegen i uke 13, hadde også 3 tidlige uler i uke 9,13 og 16. Var på vanlig svangerskapstime hos fastlegen i uke 24, hos jordmor i uke 26 og 28 og 30, skal på riksen igjen i morgen og har ny time hos jordmor når jeg er i uke 37. Muligens jeg skal innom fastelegen en tur før det også.

Har ikke vært hos jordmor en eneste gang denne gangen. Ringte rundt uke 12 å skulle bestille time, altså i april, og da kunne de ikke tilby meg time før i august... Så da takket jeg nei og velger heller å gå til fastlegen. Jeg er i tillegg på kontroll på sykehuset, så føler det blir overflødig om jeg skal gå til jordmor i tillegg. Har hittil vært på sykehuset hver fjerde uke, og hos fastlegen ca hver fjerde-femte uke, ettersom jeg føler behov for det. Neste kontroll på sykehuset er ikke før jeg er 35 uker, altså i begynnelsen av oktober, så i dag skal jeg på kontroll hos legen. Og så har jeg fått beskjed fra føden at om jeg skulle bli bekymret eller noe så ringer jeg bare dit og får komme med en gang

Har bare vært på 3 kontroller så langt (uke 30). Fant ut av graviditeten sent, og går til fastlegen min, som ikke har sett poeng i mer oppfølging enn dette. Som hun sa, de som de ønsker å se ofte er de som ikke kommer i det hele tatt.. mens friske, unge mennesker i utgangspunktet ikke trenger veldig hyppig oppfølging. Greit for meg

Jeg har bare vært på de vanlige kontrollene. Var på en kontroll hos fastlege i uke 12 og på OUL i uke 19. Etter det har jeg kun vært på kontroll hos jordmor i uke 24 og 28 foreløpig:)

Back
Topp