svangerskapskontroller

L86

Elsker forumet
Hvor mange uker har dere mellom svangerskapskontrollene? Jeg var hos legen min i dag på første kontroll. Ringte så jordmor for å bestille neste der, men de hadde ikke ledig før 5mars.. syns liksom det er veeeeldig lenge å vente nå.Vil jo høre hjertelyden før jeg er 17 uker helst..

hmmm skal i februar. husker ikke helt datoen. jeg var for 1 uke siden. men jeg skal på ul den 27 så d blir jo en kontroll d også.

Jeg var også på første kontroll hos legen idag. Legekontoret mitt har egen jordmor så fikk time der 15. februar. Er 9 uker imorgen, så er da nesten 14 uker på neste kontroll. 

Det vanlige er: 1. kontroll ved 8-12 uker. 2. kontroll ved 17-20 uker(UL). 3. kontroll ved 24 uker. Og så er det ved 28 uker, 32, 36, 38 og 40. 

Noen har god tid og tar deg kanskje inn oftere..men mange må vente helt fra første kontroll og til de er ca. 24 uker på vei, siden UL regnes som kontroll.

jeg skal på andre kontroll hos lege i morgen, jordmor den 26... og ordinær ul 5 mars.. om det blir noe mellom der vet jeg ikke.. :)

legen min sa det før var retningslinjer på 4uker mellom kontrollene, men at man nå kunne vente 5-6 uker om man synes det var greit selv. lurer på om jeg heller skal ta en kontroll hos fastlegen i februar, også jordmor i mars.. tydeligvis trangt om plassene hos jordmor her i byen, husker det fra sist også.. så jeg burde nok ringt før;) 

forrige svangeskap var eg hos legen i veke 6, UL i veke 20 og jordmor i veke 24? trur eg? :)

Og det meiner er var etter normalen;)

Skal ikke til jm før 28/3 jeg ;)

Var på første svangerskapskontroll hos legen i dag (11+3) og skal ikke til ny kontroll før uke 24. Ordinær ultralyd mellom der selvfølgelig :) Fikk beskjed om at intervallene var: 10-12, 24, 28, 32, 36, 38, 40. 

hm, jeg var mye oftere forrige gang... det er sikkert praktisert forskjellig fra sted til sted også:) dessuten kan en jo bare ta kontakt om det skulle være noe:) takk for svar alle!

Jeg var hos lege i går. Han sa at jeg bare kunne ringe og bestille time hos jordmor og at neste kontroll er i uke 24.
Forrige svangerskap tror jeg at jeg var med jordmor allerede i uke 12-14 der et sted..

Back
Topp