Svangerskapskontroller og UL

marine

Flørter med forumet
Hei!
Har et par spr her, håper noen har anledning til å svare...

Tok kontakt med legen min med en gang vi testet positivt fordi vi ønsket å høre om DUOtest. Var hos henne i uke 5, og hun søkte meg allerede da fødeplass og søkte DUO. Fikk avslag på DUO pga jeg bare er 33 år. Har nå vært på 3 uker ferie, og ser at det i mellomtiden har kommet et brev fra sykehuset om UL i uke 18.

Er ikke det svært sent?
Burde jeg ta kontakt med legen igjen ang svangerskapskontroll, eller går det automatisk? Jeg burde vel bli innkalt snart?
Hvor henvender dere som har fått tidlig UL dere? Kunne egentlig tenkt meg i uke 12/13 for å sjekke at alt er ok.

Er nå 8+5
Har hatt veldig lite symtomer på graviditet (kun småuggen 2-3 dager, trøtt 2-3 dager og litt "klyping" i livmor. Lagt på meg 3 kilo, hovedsakelig på magen, men det kan jo komme av ferien også [8|])

Anyone?

har ikke vært på noen kontroller, skal på den første i uke 12, å så regner jeg med at neste kontroll er ul i uke 18 ca. Forrige svangerskap hadde jeg lenge mellom de første kontrollene, så ble det hyppigere etterhvert. Men du kan jo bare ringe legen din visst du lurer på noe[:)]

DUO-test er en test for å tidlig oppdage downs, og trisomi 13 og 18 (altså gentesting). Vi ønsket bare å være på den sikre siden, men fikk avslag pga man bør være 38 år eller ha familiehistorikk på det. Så da får vi bare slå oss til ro likevel... Egentlig greit, for det er en del etiske dilemmaer man kan komme oppi...

Får kanskje ta kontakt med en privat for tidlig UL da. Og håpe jeg blir innkalt på kontroll snart. Blir liksom litt mer "ekte" gravid da...[;)]

Du er modig som ønsker Fødeloftet... Jeg har fått plass på Ullevål jeg. Tør ikke uten smertestillende...[8|]

quote:

ORIGINAL: marine

DUO-test er en test for å tidlig oppdage downs, og trisymetri 13 og 18 (altså gentesting). Vi ønsket bare å være på den sikre siden, men fikk avslag pga man bør være 38 år eller ha familiehistorikk på det. Så da får vi bare slå oss til ro likevel... Egentlig greit, for det er en del etiske dilemmaer man kan komme oppi...

Får kanskje ta kontakt med en privat for tidlig UL da. Og håpe jeg blir innkalt på kontroll snart. Blir liksom litt mer "ekte" gravid da...

Du er modig som ønsker Fødeloftet... Jeg har fått plass på Ullevål jeg. Tør ikke uten smertestillende...

Fødte på Ullevål sist, og jeg vil ikke tilbake..

Jeg hadde veldig god opplevelse på Ullevål sist jeg fødte. Skulle egentlig føde på ABC, men ble overført til vanlig fødeavdeling på grunn av at vannet gikk og måtte få drypp for å settes i gang. Synd at du, thejohan, hadde en dårlig opplevelse sist. Dessverre så er ikke alle jordmødre, leger etc like bra (uavhengig av hvor man er)....

Back
Topp