Svangerskapskontroller: jordmor eller fastlege?

Her blir det nok begge. Regner med å bli fulgt opp av lege med det ene og det andre i dette svangerskapet også, samtidig så føler jeg at jordmødre har mer tid og enda større forståelse (selv om legen min er fantastisk).
 
Skulle veldig gjerne gått til jordmor, var veldig fornøyd med det sist! Men jeg har fått beskjed av henne at de ikke gjennomfører svangerskapskontroller på helsestasjonen før i uke 24 pga koronasituasjonen. Er det ikke slik i andre kommuner? Så da blir det lege uke 12, oul rundt uke 18 og jordmor uke 24.
 
Skulle veldig gjerne gått til jordmor, var veldig fornøyd med det sist! Men jeg har fått beskjed av henne at de ikke gjennomfører svangerskapskontroller på helsestasjonen før i uke 24 pga koronasituasjonen. Er det ikke slik i andre kommuner? Så da blir det lege uke 12, oul rundt uke 18 og jordmor uke 24.
Eg er 11+6 i morgon og skal på min andre kontroll på helsestasjonen! :)
 
Blir å gå til både lege, jordmor og gyn. Får heldigvis tett oppfølging dette svangerskapet.
 
Skal til jordmor når jeg er 12+5.
 
Skal til lege 10+0 (om 1 uke) for blodprøve og helsekort, så skal jeg inn til jordmor. Vet ikke hva jeg skal til jordmor da jeg er ‘frisk gravid’. Kanskje bare en introduksjon og prat om hvordan ting blir fremover? Hvis jeg har forstått det rett så er resten av oppfølgingen her i kommunen hos jordmor. (Mulig jeg må til lege om det skal vær noe prøver, litt usikker) Det er første gang jeg er gravid så går litt i ukjent terreng.

Har lest litt på de vanlige kontrollene en frisk gravid har krav på, men dette tror jeg faktisk er veldig inviduelt fra kommune til kommune.

Jordmor virker som de tok inn uten problem (men du må være frisk fra korona) legen har jeg kjempet for å få time :confused:
 
Skal til jordmor, lege og gynekolog pga habituell abort. Veldig fornøyd med oppfølgingen!
 
Går foreløpig til fastlege (er 9+2), veeeldig fornøyd med min fastlege så da blir det å fortsette hos han en god stund, tenker at det blir jordmor etterhvert:)
 
Fint med jordmor i første svangerskap, men føler det er raskere med fastlegen;) Samt han har ultralydutstyr.
 
Det blir begge deler i dette svangerskapet også, da forrige var risikosvangerskap. Har iallefall fått beskjed om å gå til begge, føles trygt og godt :)
 
Blir vel begge deler, føler jordmor er viktigere for meg lenger ut i svangerskapet. Men er veldig fornøyd med fastlegen så er ikke sikkert jeg bruker jm. Hun er bare tilgjengelig en dag i uka også..
 
Legen mente det ikke var vits jeg kom innom før uke 12, har en TUL da også. Har ikke bestilt time til jordmor, vet ikke helt hvordan man gjør det, men tenker uansett å vente til etter ultralyd sånn for å være sikker.
 
Her er det aldri godt å vite om det er lege på huset eller isåfall hvilken lege det er, så med mindre det gjelder sykemelding så går jeg til jordmor.
Hun har fulgt meg gjennom alle spontanabortene mine og vet historien min.
 
Back
Topp