Svangerskapskontroller: jordmor eller fastlege?

Moderator Astrid

Gift med forumet
Moderator
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Planlegger du å gå til jordmor eller fastlegen din når du skal på svangerskapskontroller? Viste du at alle gravide får ett helsekort som skal følge deg gjennom hele svangerskapet?
Lyst til å høre Babyverdens egen podcast om hva som skjer på svangerskapskontrollene ? :)

Jeg skal på første kontroll i morgen og skal til jordmor. Er da 6+1. Men skal bruke lege og jordmor denne gangen også.

Blir begge for min del. Likte det godt sist gang, men ønsker ikke kontrollene like ofte denne gangen..

Tenkte å bruke både jordmor og lege. Har time til jordmor neste uke 4+2, så tenker jeg høre med henne når jeg bør dra til legen :)

Jeg kommer til å ta kun jordmor denne gangen, syntes legen har mye mindre tid å det blir bare stress. Var hvertfall sånn i fjor når jeg gikk gravid :)

Jeg ringte helsestasjonen i dag, men fikk beskjed om at de ikke hadde kapasitet hos jordmødrene til kontroll før etter første svangerskapskontroll hos lege. Jeg må uansett til fastlegen første kontroll, fordi jordmødrene her ikke tar blodprøver.

Jeg har første svangerskapskontroll 23. mai, da vil jeg (forhåpentligvis!) være 6 + 0.

Fastlege i første omgang. Men bestiller ikke det enda.
Kontakter muligens jordmor etter ordinær ultralyd.

Jeg kommer til å bruke begge deler:) Det gjorde jeg forrige gang også, og det fungerte bra.

Back
Topp