Svangerskapskontroller: jordmor eller fastlege?

Har første jordmortime i slutten av januar og har legetime samme dag (for noe annet, men skal se om jeg ikke får tatt blodprøver)

Kommer til å gå jevnlig hos begge da jeg trenger litt ekstra oppfølging, men mest til jordmor tror jeg.
 
Jordmor, var fornøyd der sist.
 
Tror jeg kommer til å gå mest til legen, men spørs litt hvem som er jordmor.. bor på en liten plass, og hun som var jordmor før (som jeg likte veldig godt) er pensjonert.. Da jeg av ulike grunner har mistet tilliten til Helsestasjonen blir det sannsynligvis legen o_O
 
Jeg vet ikke.. Jeg er ikke så fan av noen av dem :rolleyes: Men sist gikk jeg mest til jordmor.
 
Jeg gikk noen få ganger til fastlegen sist svangerskap, før jeg begynte hos jordmor på helsestasjonen. Opplevde oppfølging og interessen mye bedre hos jordmor, der får man en hel time mot 15.minutter hos fastlegen, de er også mer interessert i deg og hvordan du har det, mens legen bryr seg mer om blodprøver og andre standard sjekker.

Føler jwg hørtes veldig bitter ut på fastlegen min nå:p men hun er veldig flink hun, men synes oppfølgingen av svangerskapet vsr bedre på helsestasjonen, samt det faktum at du får mye bedre tid:) det eneste minuset på helsestasjonen er at jordmoren ikke er så flink til å ta blodprøver :p

Denne gangen ringte jeg helsestasjonen fra start, og har første time der i uke 6+1 (28. januar) :)
 
Var hos lege i går, men blir bare jordmor på meg slik som sist. Min lege skal slutte også, føler det er lite vits å bli kjent med ny lege når jordmoren min er den samme fra 6 år siden:)
Jeg blir også oppfulgt av gynekolog pga SA sist.
 
Planlegger du å gå til jordmor eller fastlegen din når du skal på svangerskapskontroller? Viste du at alle gravide får ett helsekort som skal følge deg gjennom hele svangerskapet?
Lyst til å høre Babyverdens egne podcast om hva som skjer på svangerskapskontrollene - klikk på linken
https://www.babyverden.no/podcast/hva-skjer-pa-svangerskapskontrollene/
Er ikke artikkelen i linken oppdatert? På helseNorge står det at første kontroll i basisprogrammet er i uke 6-12...
https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller

Jeg kommer nok mest til å gå til fastlege da han var helt super sist, og jordmor svarte bare på ting jeg ikke lurte på....
 
Det er vel akkurat det den er, men ikke alle leger og jordmødre som er det, de vet sikkert ikke at det er nytt. Nederst på siden står det
Sist oppdatert: 28.05.2018"

Tussia86: oi, misforstod hvilken a trikk du snakket om :p og nei, den andre er nok ikke oppdatert nei.
 
Har gått til jordmor, og så har hu sendt meg gjennom gangene til legen hvis det har vært noen prøver som skal tas e.l.:) Trives best hos jordmor.
 
Er ikke artikkelen i linken oppdatert? På helseNorge står det at første kontroll i basisprogrammet er i uke 6-12...
https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller

Jeg kommer nok mest til å gå til fastlege da han var helt super sist, og jordmor svarte bare på ting jeg ikke lurte på....
Hei!
Tusen takk for at du seier ifrå, eg skal ta saken vidare og høyre om det er på tide med ei oppdatering i artiklane! :)
 
Litt usikker. Jeg har nettopp byttet fastlege, så kjenner han ikke. Får ikke "ta han i bruk" før 1 februar. Jordmoren her i kommunen som jeg hadde med nr. 2 hadde jeg ikke super kjemi med, men vet det er ansatt ei til jordmor i kommunen nå, så om jeg får denne andre jordmoren, tipper jeg at jeg veksler mellom jordmor og lege, men at jeg kanskje mest går til jordmor.
 
Jeg bruker bare jordmor. Hun er fantastisk, å har ingen behov(med mindre jeg får det) for å gå til legen :)
 
Back
Topp