Svangerskapskontroll

Formloffen

Betatt av forumet
Juliknøttene 2022
Jeg har time hos jordmor til uken og det blir da den 3 svangerskapskontrollen. På Helse-Norge står det at kontrollen utføres i uke 24, men jeg er bare 22+4 når jeg har time. Gjør det noe tro?

Tror ikke det gjør noe, nei :) det er vel bare at det skal være ca så og så lenge mellom hver gang og at man har krav på minst så mange :)

Jeg har time hos jordmor til uken og det blir da den 3 svangerskapskontrollen. På Helse-Norge står det at kontrollen utføres i uke 24, men jeg er bare 22+4 når jeg har time. Gjør det noe tro?
Dersom du har rhesus negativ blodtype så blir det vel tatt ein ekstra blodprøve i veke 24 for å avdekke kva blodtype fosteret har. Trur det er einaste grunnen til at det er den veka som er satt opp. Men dersom du ikkje er rhesus negativ, så har det ingenting å seie. Du får nok kome innom kun for den prøva også om det er nødvendig :happy:

Til sommeren vil jeg ha født i 3 ulike tiår(?!) og kan si som så at hver gang har hatt ulik praksis :) Det er nok ikke så viktig nøyaktig hvilken uke du skal til kontroll(med unntak av OUL som de vil ha mellom et visst antall uker...) Jeg har selv ikke oversikt over mine egne nå, men var på UL i uke 19, og kontrollen jeg skulle hatt nå i uke 22 ble flyttet ettersom jeg fikk covid. Neste kontroll er da ikke før 15. mars.

Back
Topp