Svangerskapskontroll

IVA

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Dette husker jeg ikke fra forrige gang... når er det vanlig å ha første svangerskapskontroll hos lege/jordmor?

Jeg har ikke vært til noen enda, er 6+5 uker nå. Har en legetime i neste uke som jeg bestilte for ca to uker siden, og jeg gleder meg! Men er deg tidlig å ha første kontroll i uke 8? Syns jeg husker fra sist at de ikke ville ta meg inn før uke 10?

Jeg må uansett sjekke blodsukker så fort som mulig pga diabetes i forrige svangerskap, men nå lurer jeg sånn generelt. :)
 
Første kontrollen er jo mellom uke 8-12, så det går jo helt fint :) Og på den timen så sender de henvisning til ultralyd i uke 17_19, og hvis du bor i f.eks Oslo, så er det faktisk lurt å være tidlig ute for å sikre at du får en time når du skal ha.
 
  • Liker
Reactions: IVA
Første kontrollen er jo mellom uke 8-12, så det går jo helt fint :) Og på den timen så sender de henvisning til ultralyd i uke 17_19, og hvis du bor i f.eks Oslo, så er det faktisk lurt å være tidlig ute for å sikre at du får en time når du skal ha.

Yes, dette kan jeg skrive under på. Jeg fikk i uke 21 og ble satt fram, dvs at det ble OUL i uke 22...
 
Jeg hadde min første svangerskapskontroll hos legen når jeg var 7+3 (altså sist torsdag) [emoji5] skal tilbake når jeg er i uke 12, for å ta en blodprøve til.

Har fått tid til ordinær ultralyd når jeg er 19+2 [emoji5]
 
Her jeg bor tar de ikke inn før i uke 12-13 da det er da blodprøvene skal taes :happy:
 
Jeg har vært litt sent ute og fikk ikke bestilt time for svangerskapskontroll før i dag. Fikk time om to uker, da er jeg 10+3.
Håper ikke det er så altfor sent med tanke på henvisning til OUL..
 
Tok blodprøvene i uke 13.
I går var jeg på 1. svangerskapskontroll hos legen. Fikk helsekortet og div. Da var jeg 14+2.
Neste kontroll blir om 3 uker, OUL:-D 17+4 da.
Bestiller 1. time hos jordmor etter det, når vi veit korrigert termin :)
 
Jeg får bare høre hva legen sier. Jeg tror jeg må bli henvist til OUL i Trondheim, siden jeg flytter i sommer. Må også bytte lege da... Er spent på hele den prosessen, kjenner jeg!
 
Back
Topp