Svangerskapskontroll

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Ny kontroll i dag, 24 uker på onsdag. Blodtrykket var perfekt, hørte hjertelyden, urinprøven var bra og jeg har gått opp 6,5 kg hittil. Hva med dere andre?

Alt sto bra til! Gått opp 7kg, desverre! Ønsket er at vekten skal stå still, men kan vel ikke forvente der heller! :cool:

Fine målinger og prøver [emoji4] Hjertelyd på 155. Opp 6 kg. Nå venter jeg på svar på blodprøven, om mini er pos eller neg. Er selv negativ [emoji4]

Så godt å se at flere har gått opp likt som meg. Da er det vel innenfor normalen:)

Var for 2 uker siden og skal neste uke på 24ukers kontroll.
Foreløpig ligger jeg på -10kg, utslag på ketoner i urin og fint blodtrykk. Baby sparker og koser seg med en hjertelyd på ca 150:)

Tar dere vekten med jordmor? Her veier hun ikke med mindre hun ser at man er overvektig/undervektig eller andre slike årsaker tror jeg? Har hvertfall ikke blitt veid på noen av kontrollene mine

Jeg var på kontroll idag[emoji4]
BT 94/71, ellers alt tipptopp. Magemålet var helt perfekt, og opp skarve 4-ish kg. Fornøyd med det[emoji4][emoji1303]

Tar dere vekten med jordmor? Her veier hun ikke med mindre hun ser at man er overvektig/undervektig eller andre slike årsaker tror jeg? Har hvertfall ikke blitt veid på noen av kontrollene mine
Blir veid hos jordmor også. Tror de gjør det for alle.
Legen min derimot veier ikke meg, med mindre jeg spør om det (noe jeg gjør, for jeg har ikke vekt hjemme og er nysgjerrig).

Hos jordmor fikk jeg beskjed om å veie meg hjemme og følge med selv, men nå ble det jo ikke oppfølging hos jm likevel på meg. Hos legen veier helsesekretærene på laben meg, syns det er like greit jeg.
Legen min veier ikke/ber om vekt med mindre man spør selv. Han mener veiingen ofte fører til mye unødvendig stress hos mor om man veier for mye eller for lite.

Blir veid hos jordmor også. Tror de gjør det for alle.
Legen min derimot veier ikke meg, med mindre jeg spør om det (noe jeg gjør, for jeg har ikke vekt hjemme og er nysgjerrig).
Vi har heller ikkje vekt heime, så er med stor spenning eg veg meg både med legen og jordmora. Når sambo er med så veg han seg også :D Var 12 kg + sist, skal på ktr i gjen neste veke (26), tipper +14 då. Gikk opp herlige +27 sist, håper på litt mindre denne gangen.

Jeg går kun til lege og der veier jeg meg ja. Slik var det forrige gang også. Med mine usle 56 kg, så er det ingen fare med overvekt her, men jeg synes likevel det er greit å følge med. Men har full forståelse for de som gruer seg.

Er ikke til jordmor. Legen min veier meg hver kontroll [emoji4]

Babyene har det fint:) 138 og 148 i hjerteslag, magemålet følger en fin tvillingkurve. Spent på hvor dette skal ende. Er like stor nå som dagen før jeg fikk andremann :)
Blodtrykk og urinprøvene er fine, men jeg har en del ødemer allerede. Lagt på meg 15 kg til nå.

Veier meg ikke hos jordmor, men hos lege. Gått opp fra 64 til 70, 6kg +.
Var på kontroll idag, alt sto fint til! Legen min syntes det var morsomt at baby var så superaktiv, at hu nesten fikk "håndhilst" på han når hu hørte på hjertelyden :) 137 i hjerteslag. Symfysefundusmålet var på 23, og jeg er i uke 25 så litt under streken men helt innafor :) Alle prøvene mine er helt fine!

Legen målte ikke magen min:eek:

Det var rart! Han glemte det vel.. hadde han det travelt?

Var på 24-ukerskontroll for noen uker siden. Jordmor målte, men mente at målet var for lite for så langt jeg var kommet, og at det var veldig usikkert såpass tidlig, så hun ville ikke skrive det i kurven. Hun ville heller måle på neste kontroll. Kjente jeg ble ganske irritert på henne da, synes hun er feig som ikke tør å stå for det hun måler og skrive sin vurdering av det. Det er så tydelig at hun er nyutdannet og usikker og ikke har erfaring. Glad jeg ikke er førstegangsgravid og usikker selv, hun hadde ikke vært veldig betryggende å gå til. Vurderer å bytte til lege om jeg ikke får mer tillit til henne på neste kontroll.

Back
Topp