Svangerskapskontroll

Drøyer hvertfall til etter tul (første uka på mai) med å bestille noe.

23 mai har jeg time..
TUL har jeg ikke bestemt meg for om jeg vil ennå ;)

Legen sa at jeg bare skulle ringe og bestille når det nærmet seg 12uker, så drøyer nok en liten stund til. TUL 11.mai :)

Tenkte å ta en ringerunde på tirsdag. Gjør ikke noe å bestille tidlig tenke jeg.
Leste og på Bergen kommune sine sider at de helst vil at vi bestiller jordmortime før uke 10 for å garantere time.

Så tidlig dere har kontroll hos jordmor? Jeg skal til legen i starten av juni (ca 12 uker da). Også kobler vel han igang helsestasjon etter det?

Så tidlig dere har kontroll hos jordmor? Jeg skal til legen i starten av juni (ca 12 uker da). Også kobler vel han igang helsestasjon etter det?
Det jeg leste var at jeg måtte bestille time til jordmor selv. Og bestiller godt frem i tid. Tar første kontroll hos lege jeg og [emoji4]

Kontroll hos JM 26/4, er då 8+1. Fekk same som eg hadde med guten min for over 10 år sidan :) Dessverre skal ho pensjonere seg til sommaren..håpar på ei god erstatning, sååå mykje triveligare med kontroll hos JM enn ein småbusy lege.

Kontroll hos JM 26/4, er då 8+1. Fekk same som eg hadde med guten min for over 10 år sidan :) Dessverre skal ho pensjonere seg til sommaren..håpar på ei god erstatning, sååå mykje triveligare med kontroll hos JM enn ein småbusy lege.

Hatt motsatt opplevelse her. Hadde en JM som ikke var tilstede og avlyste hver 2. Time/flyttet tidspunkt hele tiden under forrige svangerskap. Da var det bedre å gå til fastlegen, og fastlegen tok seg tid til det den skulle :)

Hatt motsatt opplevelse her. Hadde en JM som ikke var tilstede og avlyste hver 2. Time/flyttet tidspunkt hele tiden under forrige svangerskap. Da var det bedre å gå til fastlegen, og fastlegen tok seg tid til det den skulle :)

Ja, det kjem jo an på kvar enkelt JM/lege. Men føler at JM ofte har tid til meir "koseprat"(korleis går det, formen, toskne gravide-bekymringar, osv)..jobbar med fastlegen min, og kjenner ofte på at eg burde skyndte meg, fordi eg veit korleis listene er. JM har jo "berre" desse kontrollane..så litt lettare å bruke tida til det eg treng der. Men kjem jo frå ein liten bygdekommune, generelt meir kvilepuls ;)

Så utrolig glad jeg har en god fastlege som bruker tiden som trengs. Har riktignok kronisk sykdom som avogtil trenger ekstra tid. Så får ofte siste timen på dagen.

Tenker å gå til jm. Føler legen min er ei som ser ned på folk. Dessuten følges jeg tett opp fra sykehuset, så lege blir overflødig.

Her har jeg byttet fastlege 3 ganger siden jeg flyttet hit for 3 år siden. Og må bytte igjen siden fastlegen min flytter, så står på liste som ikke er fylt av lege for øyeblikket [emoji853] så får en random lege på legetimen jeg har 3.mai.

Har ikke bestilt time hos jordmor enda. Blir nok å gå mest dit. Var utrolig koselig å gå hos jordmor sist gang.

Back
Topp