Svangerskapskontroll

Elma5

Gift med forumet
♡Junigull 2016♡
Oktoberfruene 2018
Jeg var på første kontroll i går (15+4) og legen mente det var for tidlig å lytte etter hjertelyd :/ kjenner at jeg ble litt skuffa, jeg hadde gleda meg til å høre lille snusk! ho sjekka heller ikke blodtrykket mitt eller målte sf

Hjertelyd og sf-mål er ikke vanlig å begynne å sjelle før uke 24 :) hjertelyden kan fortsatt være vanskelig å finne, og da ender man opp med en stressa mamma man må sende til sykehus for ul om man ikke finner den.

Jeg var på første kontroll i går (15+4) og legen mente det var for tidlig å lytte etter hjertelyd :/ kjenner at jeg ble litt skuffa, jeg hadde gleda meg til å høre lille snusk! ho sjekka heller ikke blodtrykket mitt eller målte sf

Legen kunne jo vært snill og prøvd da! Dårlig.. jeg finner hjertelyden jeg, med min egen doppler.. er like langt som deg ca. Dårlig lege syns jeg. Hu burde sjekke bt og! For en tulling! Men sf har ingen målt på meg ennå heller..

Er vanlig å ikke sjekke sf eller hjertelyd på første kontroll, men blodtrykk skal jo måles. Nesten så jeg tenker det må være en forglemmelse.

Jeg var heldig og hadde lege som sjekket hjertelyd i uke 12, og fant den. Men det går vel litt på at man ikke er sikker på om man finner den, kanskje din lege har dårlig erfaring med å finne hjertelyd tidlig. Sf mål begynner de ikke med før etter OUL, da man ikke er sikker på hvor langt man er på vei før dette.

Høres ut som din kontroll var ganske så lik den første (og så langt eneste) jeg har vært på :)

Får glede oss til senere når hjertelyd tas og sf-mål gjøres!

Begynte å måle sf og høre etter hjerte nå på siste kontroll og da var jeg uke 17 ,så det er ikke noe unormalt for første kontroll :)

Back
Topp