Svangerskapskontroll

Bamsemor001

Andre møte med forumet
Hei! Jeg lurer litt på en ting, og tenker kanskje jeg kan få noe svar her? Jeg har akkurat fått vite at jeg er 6 uker på vei (jippii:), men da jeg ringte legekontoret mitt, fikk jeg ikke time før i uke 14. Er ikke dette litt seint? Hmm litt bekymret.. Andre erfaringer?
 
Så denne først nå, den er nok postet på litt feil sted, i mappa "dagbøker" er det ikke like mye aktivitet.
Men, gratulerer med graviditeten! Kjempe hyggelig å få to streker :) er det første gang for deg? I min kommune anbefales svangerskapskontroll mellom uke 8 og 13. 14 er kanskje litt seint, men mest hvis du er bekymret? Jeg fikk første kontroll i uke 12. Du kan evt ringe jordmor på helsestasjonen og spørre? Jeg tar min første time der istedet for hos legen for legen min har så lite tid.
 
Så denne først nå, den er nok postet på litt feil sted, i mappa "dagbøker" er det ikke like mye aktivitet.
Men, gratulerer med graviditeten! Kjempe hyggelig å få to streker :) er det første gang for deg? I min kommune anbefales svangerskapskontroll mellom uke 8 og 13. 14 er kanskje litt seint, men mest hvis du er bekymret? Jeg fikk første kontroll i uke 12. Du kan evt ringe jordmor på helsestasjonen og spørre? Jeg tar min første time der istedet for hos legen for legen min har så lite tid.


Takk for svar! Det er 2.gang her, men 14 år siden sist ! God ide å prøve helsestasjonen kanskje, får tenke på det. Og så skal jeg gjøre meg mere kjent med forumene her hehe
 
Velkommen til forumet, bare å spørre om det er noe du lurer på :)
 
Jeg trodde også at første kontroll skulle være mellom uke 8-12, men fikk beskjed av damene i skranken hos fastlegen, om at de blodprøvene som skal tas, ikke kan tas før etter uke 12. Jeg har ikke første kontroll før 17. august, dette har også sammenheng med at legen har ferie og jeg skal på ferie. 12+1 i dag.

Da jeg ringte helsestasjonen fikk jeg beskjed om at første kontroll var hos fastlegen, trodde det var valgfritt, men tydeligvis ikke her jeg bor.
 
Back
Topp