Svangerskapskontroll

TrollmorTilEn*SnartEnTil

Forelsket i forumet
Kommer dere til å gå til helsestasjon eller fastlege? Er så usikker på hva jeg vil.. forrige graviditet gikk jeg kun til hs, noe jeg egentlig trivdes med. Er det noe forskjell om man går til fastlege eller hs? :)

Man kan gå til begge hvis man vil. Jeg velger å gå ca annenhver gang lege og hs. Pga jeg trenger litt mer oppfølging osv. Så det avgjør du helt selv :)

Litt usikker, blir kanskje å gå annenhver gang. Hvis jeg får samme jordmor som sist blir jeg nok å gå mest til henne :)

Man kan gå til begge hvis man vil. Jeg velger å gå ca annenhver gang lege og hs. Pga jeg trenger litt mer oppfølging osv. Så det avgjør du helt selv :)
Men hva Gjør legen som ikke hs gjør? Og omvendt :)

Jeg gikk til begge, annehver gang ca. Hadde kvinnelig lege , og har det nå også :)

Var vel litt mer tid og info hos helsesøster, men ellers sjekker de samme tingene :)

Sist gikk jeg bare hos fastlegen, men pga reisevei og ønske om jordmor denne gangen blir det enten annen hver gang eller bare jordmor :)

Kommer til å gå til jordmor, hun har mer tid og mer peiling :)

Okei.. takk for info jenter :D

Jeg var hos lege og jordmor sist, annenhver gang, men da hadde jeg en veldig engasjert, kvinnelig lege som virkelig koste seg med disse timene :D nå har jeg en litt eldre mann, så vi får se etter første kontrollen :)

Jeg gikk til begge. Men hadde alle de vanlige timene hos jordmor pluss kontroll hos legen hver uke. Ble fulgt godt opp i alle fall ;-) Hadde en utrolig dyktig jordmor jeg lærte mer av enn fastlegen for å si det sånn ;-) Nå får jeg ny lege, men får nok dobbeltkontroller denne gangen også :-)

Er første gang for meg. Men håper at etter første tur hos lege at jeg bare kan gå til jordmor :)

Back
Topp