Svangerskapskontroll

Milla1985

Andre møte med forumet
Heisann. Vet dere hvor ofte det er vanlig å gå på svangerskapskontroll? Jeg var på første kontroll i dag, 12 uker! (HURRA). Skal ikke tilbake før i midten på desember. Ca 24 uker... Er det normalt? Følte liksom at jeg har gått oftere før?
Han tok kun blodprøve og blodtrykk i dag også. Sjekka ikke hjertelyd eller noe.. Skal heldigvis på ultralyd når jeg er ca 18 uker da.... Det gleder jeg meg til

Er ikke alltid fastleger tar seg tid til slik! Man må gå til jordmor for å bli godt oppvarta :-) skal på min første kontroll i uke 13 og blir nok bare blodprøver og urinprøver og blodtrykk håper jeg ! Men hjertelyden kan jeg bare glemme å få høre kjenner jeg legen min rett

Kine snart mamma til fire <3

Det er nok vanlig med andre kontroll i uke 24 ja. Oul regnes som kontroll det også.

Når det er sagt, så vil min lege ha meg inn hver fjerde uke :-) Lucky me :-)

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :-)

Er helt vanlig det:)
Jeg var på min første kontroll i går, uke 11+3, så blir det oul i ca uke 18 og ny kontroll i uke 24.
Har man et normalt svangerskap og er frisk og i god form, er det ikke behov for å gå så mye på kontroller i starten.
Videre er det vanlig med kontroll i uke 28, 32, 36, 38, 40 og eventuelt hver uke om man går på overtid.

Legen min sjekker aldri etter hjertelyd. Da må jeg til jordmor. Så jeg skal til jordmor fra uke 24:)

Trolljente født 13.10.2011
Lillebror/søster ventes 28.03.2014

Her går man annenhver mnd til jordmor/lege (hvis man vil ja). På slutten (husker ikke fra hvilken uke) tror jeg man går hver 14.dag.

Lege/ jordmor sjekker mors vekt, emfysemål, blodtrykk og urin hver gang. Og barnets puls:-) dvs legen har bare stetoskop mens jordmor har doppler.

Jøss, er det vanlig altså? Jeg går en gang i mnd jeg. Ca. 3-4 uker mellom hver gang. Var i uke 12, skal til jordmor i uke 15, OUL i uke 18 og lege igjen i uke 19. Var det i forrige svangerskapet også, og trives med det :) men nå er fastlegen min veeeldig glad i gravide, og hadde det vært opp til henne tror jeg at jeg hadde vært der en gang i uka :p

Vanlig her også.
UL i uke 18 og neste kontroll i uke 24.
Her har faktisk ikke jordmødrene noe særlig med kapasitet og man måtte regne med å bli avvist. Utrolig irriterende.

Vikarer til fastlegen min er flink da, og er selv gravid.

Ja da er det helt vanlig. Følte han ikke hadde tid jeg og det ikke var så nøye men da ser det ut som det er slik i resten av landet også.

Tusen takk for svar! :)

Helt vanlig ja. Jeg var der i uke 12 og skal ikke tilbake før i uke 28 faktisk. Var hos jordmor i går (uke 14) og skal dit igjen i uke 24. Ul i uke 18 da. Helt greit for meg, har ikke noe særlig å snakke om så blir mest de vanlige tingene som skal sjekkes og det er jo mest viktig på slutten. Jordmor kunne høre etter hjertelyd i går hvis jeg ønska, men hun gjorde det helst ikke så tidlig tilfelle hun ikke fant. Jeg sa hun kunne droppe det siden jeg har hørt den med doppler selv hjemme.

Men da er du jo på kontroll uke 12, 14, 18, 24 og 28 da ninjajenta.....??? Jeg har bestilt time hos jordmor men fikk beskjed av legen å utsette den til uke 32 slik at jeg går til han uke 24 og jordmor 32. ( jeg er resus minus så ke må til legen å ta blodprøver uansett uke 24)

Jeg hadde første kontroll hos legen min, deretter oppfølging videre hos jordmor. Jordmor vil ha meg inn hver mnd ca foreløpig.

Jeg var på første svangerskapskontroll hos legen i uke 9, den timen tok 15minutter. Dro til jordmor i uke 11, og ho lurte på når jeg ville tilbake, fikk time i uke 16. Jordmor sa det var normalt å komme etter uke 20 på neste kontroll, men at jeg fikk lov til å bestemme selv. Legen vet jeg ikke når jeg skal til igjen.. Tror nok det blir mest jordmor for min del, mer personlig

Her skal jeg litt oftere.. Her i kommunen deler de ut en lapp når det er naturlig og gå til kontroll.. Jeg hadde første kontrollen når jeg var 8 uker på vei, det var hos lege..Så skulle jeg egentlig ha ny (men hos jordmor) når jeg er 12 uker på vei, men har utsatt den til uke 14. Så er det OUL rundt uke 18 og ny time hos jordmor i uke 22-24 :-) osv, osv..

Heisann. Vet dere hvor ofte det er vanlig å gå på svangerskapskontroll? Jeg var på første kontroll i dag, 12 uker! (HURRA). Skal ikke tilbake før i midten på desember. Ca 24 uker... Er det normalt? Følte liksom at jeg har gått oftere før?
Han tok kun blodprøve og blodtrykk i dag også. Sjekka ikke hjertelyd eller noe.. Skal heldigvis på ultralyd når jeg er ca 18 uker da.... Det gleder jeg meg til

Det er akkurat likt som for meg, ingen måling av hjertelyd i uke 12 ( vet at det kan være vanskelig så tidlig), neste er oul i uke 18 og kontroll hos legen i uke 24. Bestilte jordmor i uke 15, så håper på måling av hjertelyd da.

Skal bare gå til fastlegen denne gangen også. Hun har kontroller hver 4. uke, bruker å være der 30-45 min når jeg er der. Føler jeg blir godt tatt vare på.

Her skal æ på kontroll i uke 16 og 24 hos jordmor. 28 hos lege og hyppigere på slutten. I tillegg til oul i uke 19+6. Syns det e grei oppfølging:)

Jøss, er det vanlig altså? Jeg går en gang i mnd jeg. Ca. 3-4 uker mellom hver gang. Var i uke 12, skal til jordmor i uke 15, OUL i uke 18 og lege igjen i uke 19. Var det i forrige svangerskapet også, og trives med det :) men nå er fastlegen min veeeldig glad i gravide, og hadde det vært opp til henne tror jeg at jeg hadde vært der en gang i uka :p
Ja har hørt at dem får dobbelt betalt for å ha gravide innom. Hyggelig m god oppfølging ihvertfall:)

Jeg går kunn til fastlege og spesialist på sykehuset blir igangsatt fra Jul. Men jeg er på kontroll hver 3 uke :)
Jeg valgte og ikke gå til jordmor det gjorde jeg ikke sist heller. Hvis man ikke vil til Jordmor så ta det opp med legen så setter H*n deg sikkert opp oftere ellers kan du be om det :)

Back
Topp