Svangerskapskontroll

Snart•tobarnsmor

Betatt av forumet
Hei dere!
jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, kan tenke meg at jeg er i uke 5-6, veldig usikker pga uregelmessig og sjelden mens. Jeg lurer på om noen av dere vet når det er vanlig å gå til første svangerskapskontroll. Sist måtte jeg på tidlig UL for å finne termindato, og regner med jeg må det nå også. Jeg hadde eggløsningssymptomer i påska, og tror jeg kan ha blitt gravid da. Har ikke hatt mens siden desember... Noen som har lignende erfaringer eller råd?

Vanlig med kontroll mellom uke 8 og 12. Men siden du ikke vet hvor langt du er komt, ville eg nok ringt legen for tidlig UL ganske snart :) gratulerer forresten :)

Takk for svar, og for gratulasjon. Er helt sikker på at jeg ikke ble gravid i desember, selv om jeg ikke har hatt mensen siden da. (Noen ganger har jeg gått et helt år uten mens, vanligvis går det minst 2-3 mnd mellom hver gang. Jeg kjente signalene allerede i uke 3 sist, og kjente lignende signaler for 2-3 uker siden. Tok en test da, men den var negativ, det samme skjedde sist, og testet positivt en uke senere. Jeg tror jeg er i uke 5-6 ca. Tror jeg kommer til å ringe legen mandag for å få time, men har ikke lyst å virke hysterisk og bestille time "alt for tidlig". Sikkert greit å høre om jeg kan få TU slik at vi får vite litt sikrere hvor langt vi er kommet. Jeg kjenner jeg er veldig gira, ble kjempeglad da krysset kom frem på testen! :)

Gratulerer!!

Vi har det samme "problemet" :) Jeg er henvist til tidlig ul, men er ganske sikker på at jeg er 5-6 uker på vei.

Jeg bestilte ikke time før i uke 8 og da fikk jeg ikke time før jeg er 12+1, så kan være lurt å ringe tidlig uansett ;) det var den første ledige dobbelttimen hun hadde. Mye fridager og sånt fremover.. Kan være ventetid til ul også.. Lykke til iallefall :) og gratulerer!

her i kommunen er det vanlig med første legetime i uke 8-9 og første time hos jordmor uke 13-14, men er jo litt vanskeligere når man ikke er helt sikker.. sikkert litt ulikt praktisert fra kommune til kommune og :) Gratulerer uansett! :)

Takk for alle svar! Jeg har fått legetime allerede førstkommende fredag, så da får vi se om det blir TU. Regner egentlig med det... Krysser fingrene for at dette går veien, det er jo så tidlig enda! (Sannsynligvis....)

Back
Topp