Svangerskapskontroll romjul

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Dere med termin rundt nyttår, hvordan gjør dere det med svangerskapskontrollen som skal være uke 40?
Jeg har termin 2. januar, og vil være 40+0 fredagen i romjula. Tar man kontrollen i romjula (og håper legekontor/jordmor har åpent?) eller tar man kontrollen første uka på nyåret selv om man da per definisjon er på overtid?

Det tror jeg varierer veldig. Jeg har time hos jordmor 28.12 og 5.1 :) Termin 5.1

Jeg har fått en time uka før jul, så tipper neste kontroll ikke blir før på nyåret. :) Noen steder har de vel vanlige arbeidsdager i romjula, men om man for eksempel er bortreist kan man sikkert få det forskjøvet litt.

Jeg spurte, og helsestasjonen hvor min jm hører til holder åpent i romjulen og det samme gjør legekontoret. Hun sa det var redusert bemanning men ingen problem å få komme inn til legen, kontroll skulle jeg få sa dem.

Jeg har kontroll hos jm torsdagen i romjula, har termin på nyttårsaften [emoji4]
Er jo noen "orginale" dager innimellom Jul og nyttår også

Blærk, dette begynte jeg også å tenke på i dag! Har ikke lyst til å stresse med kontroller i jula, så håper egentlig på å få tatt en eventuell time på nyåret :p

Jeg har kontroll hos legen 27.desember.. er jo en vanlig dag liksom :p er ikke siste kontrollen min da jeg har termin i slutten på januar..

Takk for svar!
Sendte en mail til jordmor i helga, men ikke fått noe svar, så får ringe i morgen. Kontrollen i uke 38 må jeg ta hos fastlegen fordi det ikke var noe ledig hos jordmor før jul.. vil veldig gjerne ha 40 ukers-kontrollen hos jm (har jo gått dit hele svangerskapet), så krysser fingrene for a) at dem har åpnet og b) at dem faktisk har ledig.

Tror det er bare én rød dag som treffer på ukedag denne jula, så det burde ikke være noe problem å få time :)

Her har de tatt ferie i romjula, og mindre bemanning uka før... Skal til legen 19/12 når jeg er 37+3 og jordmor 2/1 når jeg er 39+3, så her ble det litt forskjøvet.

Har selv termin 01.01 og skal på siste kontroll før termin 19 des, så ikke før overtidskontroll 02 januar :)

Jeg har time 19. desember hos fastlegen, 6. januar hos jordmor. Termin 21. januar :)

Viste seg å ikke være helt enkelt dette her :P Har neste svangerskapskontroll hos legen når jeg er 38+5 (dette blir 38 ukers kontrollen) fordi jordmor hadde fullt. I romjula var det ingen jordmor på helsestasjonen, og legekontoret hadde bare åpent torsdag og fredag og kun akuttimer. Så da ender jeg opp med å måtte ringe torsdagen og be om "akuttime" for svangerskapskontroll.. er da 39+6 den dagen. Jeeeej.. :P

Back
Topp