Svangerskapskontroll og mannfolk.

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
Dette er første barnet hans, så til nå har han vært med på alle jordmortimene i tillegg til UL. Legetimene har han ikke vært med på, men jeg er jo hos legen hver 14 dag pga andre ting, hun tar svangerskapskontroll samtidig på noen av timene.

Men det er jo ikke sikkert det alltid kommer til å passe for han da. Jeg tror ikke det er uvanlig at mannfolket ikke er med hver gang?

Her har han vært med på ultralyd og første jordmortime.. Ellers så skal han være med på fødselsforberedende kurs.. Trenger ikke å dra han med for å snakke om urinen min og blodtrykket.. Han får full oppdatering når jeg kommer
hjem uansett.. :D

Dette er første barnet vårt så han er med på alle jordmor-, legetimer og ultralydene.

Min kjære er med på JM-kontroller , var med til legen i veka 10 :) Eg syns det er godt å gå sammen , han lurer jo også på ting og han er jo en like stor del av graviditeten som eg er , selv om det er eg som bærer barnet vårt <3 Eg har ei jente fra før av, og dette er hans første :)

Har hittil bare vært med på UL, skal være med en tur til jordmor for å signere farskapspapirene men ellers greier jeg selv.. Var med på første legekontrollen første gangen og 2 jordmortimer + ultralydene, så han var ikke med mye sist gang heller.. Synes det er greit jeg :-)

Dette er vårt første svangerskap, men han er ikke med på alt. Han er med til jordmor og ultralyd. Legetimene drar jeg på alene. Syns det er like greit, er ikke alt som er like lett å spørre om når han er med - feks vekt ;)

Samboeren min jobber for øyeblikket på andre siden av Norge, så litt vanskelig for han å bli med på alt. Han har kommet begge ul.

Han har vært med på en del, de fleste ultralydene f.eks. Men han har ikke vært med på jordmor- eller legekontroller enda. Mulig jeg ber han være med når vi skal snakke om fødselen med jordmor.
Sist gang var han vel med en gang til legen og to ganger til jordmor, kanskje, i tillegg til ultralyder.

Han er med på stort sett alt, men personlig ser jeg ingen grunn til at han er med på kontrollene., føler det er ren rutine, det er ingen ting han trenger å være der for., og om det skal være fordi jeg skal føle noe støtte eller noe i det, så..nei egentlig ikke.. Det er helt ok at han er med, koselig nok hehe, men han gjør så mye annet for meg, og vet han gjør alt jeg spør om, han ville aldri latt meg være alene om jeg ikke hadde syns det vært heeelt ok., Og han har lest seg opp dette gravid greiene mer enn meg tilåmed, så hva jormor måtte føle om det (ikke at hun har sagt noe altså) driter jeg i! Å jeg forteller jo hva vi har gjort og snakket om uansett=)

Her er mannen bare med på ultralydkontroller, både i forrige svangerskap og denne gangen. Jeg har ikke følt behov for å ha ham med, og han har ikke uttrykt noe ønske om å være med mer heller.

Back
Topp