Svangerskapskontroll og mannfolk.

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Er mennene med dere på alle kontroller? Jeg har en jordmor som lurer så fælt på hvorfor ikke mannen alltid er med. Virker som hun mener at han ikke bryr seg nok. Men vanskelig med en mann som jobber 2 uker borte. Det kan jo ikke aaaalltid klaffe :-/ hva med dere? Er han med på alt?

Min var med på alt med første men nå har han kun vært på UL.

Nei, min mann er ikke med på alt. Forrige svangerskap var han med litt oftere, men det må passe for han også. Jeg håper din JM uttrykker seg feil, så det ikke er det hun egentlig mener. Det er ikke noe du skal gå føle på altså, for det blir feil!

min samboer har kun vært med på oul. Han jobber 2 timer unna der vi bor, så vanskelig for ham å være med på vanlige kontroller siden han må ta seg fri hele dagen for å være med.

Ja å måten hun sier det på får jo sambo også til å føle at han ikke strekker nok til. Men kan vær hun formulere seg feil

Min er med på alt, men velger det selv siden han har mulighet.

Her var han kun med de tre første gangene. Han kommer ikke overens med jordmor uansett..så helt greit for meg å gå alene :)

Min har kun vært med på oul begge gangene.

Samboeren min har ennå ikke vært med på en eneste kontroll. Var kun med på den første OUL (under litt tvang - måtte ta en hel dag fri fra jobb!). Nå har ikke jeg vært hos jordmor ennå, kun lege. Skal til første jordmortimen neste tirsdag, og regner med at mannen ikke blir med da heller.

her har samboer vert med på tidlig ul, ordinær ul og en jordmortime.. har selvfølgelig vert med de to gangene jeg har vert på sykehuset da, men kommer nok ikke til å være med på flere jm-kontroller.. han går jo på jobb, og dessuten tror jeg ikke han får så utrolig mye ut av å være med på disse kontrollene for å være helt ærlig! :) han skal være med på 3D ul og på fødselen, det holder i massevis det..:p

Nei, på kontrollene går kun jeg. Syntes det er deilig med alene tid og tror ikke mannen syntes det er så fryktelig spennende. Han har vært med på det i de andre svangerskapene uansett. Ultralyder har han vært med på da, men han har jo jobb på dagtid når jeg skal på kontroll.

Han har vært med på oul, ellers har vi ingen planer om at han skal bli med til jm. Tror ikke han hadde fått fri fra jobb heller får å bli med til kontroll.

Min var med på alle kontroller med førstemann, da var han selvstendig og hadde kontor rett ved legen, med andre var han med på første kontroll, ul (alle jeg var på), hvis det var noe ekstra (var blant annet innom sykehuset pga kraftige og vonde kynnere), overtidskontrollen og fødselen, jeg ble satt i gang, men han fikk dra på jobb frem til det startet, han jobber på sykehuset så kunne jo komme med det samme jeg ringte etter han ;)

Denne gangen har han kun vært med på oul så lang, men skal selvsagt med på 3dul, hvis det er noe ekstra og fødselen :)

Hehe dette er vårt 3 barn og han har aldri vært med på kontroll!!:P kun til ordinær ul. Ingen av oss som har behov for det, og han er en helt fantastisk pappa. Kontrollene er tid for bare meg og lille i magen:) Er jeg som er gravid.

Min er med på ultralydene :)
Men ser ikke helt vitsen me at han er med på vanlige kontroller (selv om han sier han vil) men det er jo bare urin,blodtrykk osv og litt prat:)
Tenkte at han skulle være med til JM når vi skal snakke om fødsel :)

Ellers spør min JM etter han hveeer gang - at han er hjertelig velkommen til å være med osv :p

Godt å se det er andre også :-) det varierer vell også alt etter hvilken jobb mannen har :-)

Her er han med på stort sett det meste :-) syns det er ganske koselig jeg når han har mulighet til det :)

Dette er vårt 3. barn og han har kun vært med på ul. Verken han eller jeg ser noen grunn til at han skal være med til legen.

Back
Topp