Svangerskapskontroll med partner?

Håpoglykke

Blir kjent med forumet
Skal dere ha med samboer/kjæreste på svangerskapskontrollene? Hvorfor / hvorfor ikke?

Hvis dere skal, skal han være med helt fra starten da eller etterhvert litt utover i kontrollene?

Han skal få velge selv, tror nok ikke han blir med annet enn til oul og det er helt greit for meg:)

Han skal få være med på det han vil. Men noe kommer jeg til å si at han må være med på.
Jeg skal til en enkel legetime neste uke, bare fordi jeg trenger å lufte graviditeten. Da skal han ikke være med

Han får være med på det han vil selv[emoji4] Dette er vårt barn nr 4. Så føler meg veldig avslappet og vært gjennom det noen ganger nå[emoji11] Han blir med på TUL, OUL og 3D!

Han skal være. Jeg har lyst å ha han med og han vil være med. Mente jeg også leste at det var ønskelig at partner var med på første svangerskapskontroll?

Jeg tenker han får være med så
Lenge han vil og er hjemme. Føler vi er to om det og å ha han med er en trygghet for meg[emoji4]

Samboer har sagt at han vil være med på alt han får være med på. Kjenner jeg blir skikkelig rørt når jeg tenker på hvor engasjert han er[emoji173]️ det er hans første barn, jeg har ei datter på 11 fra før av. Var samboer med bf der også, men han var ikke så ivrig på noe...

Her blir nok samboer bare med på oul og den timen hos jm for å bekrefte at han er han og signere farskapspapirer. Han skal selvsagt få være med på det han vil, men tror ikke han synes det er like spennende som forrige gang, da var han med så fremst han hadde fri[emoji4]

Han var vel bare med på Oul og kontroll på termindato sist, blir ikke noe mer nå tror jeg. Eller tidlig ul, hvis vi får bestilt det. Ser ikke noe poeng i å ha han med ellers.

Han blir nok med på det han får tid til, men i alle fall OUL :) Forrige gang var han med på alt, det var veldig koselig :)

3 barnet her. Han blir nok med på oul utenom det blir an med på de han får til [emoji4] han får bestemme. Men oul må han og det gleder han seg veldig til [emoji16]

Her er det fjerde barnet, så han blir vel bare med på ultralydene. Men det er helt greit for meg, har ikke behov for å ha han med på mer :)

Min blir nok bare med på oul, det var han sist også. Jeg synes det er best å gå alene på de andre kontrollene

Han velger selv men tror ikke jeg kommer til å ha han med på legekontrollene. Der er der jo bare urin og eventuelle blodprøver osv. Han kan være med til jordmor

Samboer var med på tul (7+0 og 12+0), oul, noen legekontrollene (gikk kun til lege) og 3D sist. Han hadde av og til fri på dagtid så derfor fikk han vært med på litt sist. Ved 7+0 denne gang passet han mini, så gikk jeg alene. Tenker at siden dette er andre barn, så blir han nok sikkert bare med på 12+3, oul og 3D denne gang. Vi får nok også ekstra ultralyd i uke 36 grunnet akutt keisersnitt sist. Håper han får blitt med da også. :)

Har ikke spurt enda.
Men var med på alle kontrollene sist.. siden dette er mitt 5 barn,og hans 2, så er han nok mer engasjert en det jeg er.. kunne dratt uten meg forsåvidt :hilarious: håper på flere ul enn bare oul da minstemann var bra stor når han kom til verden.

Han kan bestemme helt selv. Han er veldig engasjert og vil være med på alt. Han har vært med på legetime og idag hos jordmor. Han blir med til torsdag på tul, og han sier han vil med de to neste timene hos lege og jordmor :) er vårt første barn, så jeg synes bare det er koselig :Heartred

Tviler, han er hjemme i perm med mini og jeg vil helst ikke ha mini på kontrollene. Men han skal være med på tul.

Back
Topp