Svangerskapskontroll, legen fant ikke..

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Legen fant ikke hjertelyden på lillegutt Idag. Heldigvis så er jo det en liten turbo gutt i magen, så eg kjenner veldig godt at alt er bra, og legen kjente selv bevegelser fra lillegutt. Så tar ikke det så tungt, men er det virkelig så vanskelig å finne hjertelyden? Noen flere som har opplevd det så langt ute i svsk? 21 uker.

Forrige kontroll (uke 19) slet jordmord veldig med å finne hjertelyden. Hun hadde lokalisert han med å kjenne på magen, men matte virkelig jobbe for å høre hjertelyden. Virker som han elsker å leke gjemsel:)
Hun fant den til slutt, men tenker det same som deg, så lenge du kjenner aktivitet er alt bra:)

Måtte en tur på legevakten på lørdag og han slet med å finne den. Han fant den da, men mistet den fort igjen. Hørte på doppleren at lillegutt sparket og kjente han turnet rundt inni der så var vel derfor det var vanskelig å høre....Er 20+5 i dag.....

Jordmor sleit sist kontroll. Var 24 uker da. Tror det tok ca 10 min og da holdt hun på å gi opp :) her er det full fest i magen døgnet rundt, så ikke bekymret! Hehe

Sniker fra juni, hadde selv den opplevelsen ved sv.kontroll i uke 24. Men legen bare lo, for jenta i magen min sparket i dopleren og herjet rundt, så var ikke noe tvil om at det var liv, bare vanskelig å høre hjertelyden nettopp fordi det var så mye bevegelse på gang akkurat da :) Ved kontroll hos jordmor nå i uke 28 fant hun hjertelyden med en gang, så håper du ikke bekymrer deg :)

Sniker fra juni, hadde selv den opplevelsen ved sv.kontroll i uke 24. Men legen bare lo, for jenta i magen min sparket i dopleren og herjet rundt, så var ikke noe tvil om at det var liv, bare vanskelig å høre hjertelyden nettopp fordi det var så mye bevegelse på gang akkurat da :) Ved kontroll hos jordmor nå i uke 28 fant hun hjertelyden med en gang, så håper du ikke bekymrer deg :)

Neida, bekymrer meg ikke! Han sparker og lager såpass mye bevegelser at jeg er veldig avslappet :-) syns bare det var rart at han ikke fant den.

Back
Topp