Hvis det ikke er noe «galt» så tror jeg det ikke er vanlig med kontroller mellom uke 10 og 24. Skal jo ha førstegangssamtale med jordmor og/eller lege, ta blodprøver, sende henvisning til TUL og OUL og sånt, men når det er gjort er det lite jordmor gjør i ukene i mellom. Jeg hadde time hos jm i uke 16 var det vel, men det var fordi jeg ikke fikk i meg mat.. Var bare en samtale.
På kontrollene fra uke 24 kan man høre babyen med doppler, hun måler SF mål, sjekker for preeklampsi +diabetes, tar urin+blodprøver osv. Diabetes sjekkes ikke før uke 24, det samme gjelder rhesus. Ikke alltid man kan høre hjertelyd med doppler så bare mulig angstfremkallende å prøve i uke 15 og ikke høre noe (selv om babyen har det fint). Preeklampsi kommer så og si aldri før uke 24, så ikke særlig poeng å sjekke det heller osv. Derfor lite kontroller utenom første samtale, TUL/OUL før uke 24. Det skal sies, har man diabetes fra før, alskens sykdommer eller sånt får man selvsagt flere kontroller. Det er bare å spørre. Men ikke bli skuffet hvis ingenting er galt, og det «eneste» du får hos jm er en samtale
Lykke til!