Svangerskapskløe, mitt yndlingstema [8D] Føler meg som en ekspert på dette området nå, he he... [:D] Hatt det siden uke 5, fikk konstatert det i uke 14. Jeg var raskt hos legen for å ta blodprøver, for å se at gallesyreverdiene var fine (noe du nok og kanskje bør gjøre). De var og er heldigvis fine, så da var det å finne noen "behandling" for det. Jeg brukte aldri hvitvask, da jeg klødde over HELE kroppen! Klorte meg til blods overalt, samtidig som jeg hadde et himla utslett på deler av kroppen. Brukte Aderma Exomega sin krem i begynnelsen, den hjalp følte jeg. Etter to mnd følte jeg ikke den funka lengre, og vandrer stadig vekk fra krem til krem nå! På apoteket kan de hjelpe, de har mange kremer som er klødempende!
I dag er jeg heldigvis mye bedre, og klør en del mindre! Går på allergitabletter, og går til lysbehandling, noe som gjør at huden min tåler mye mer, og jeg er ikke full av småsår overalt (mest arr her og der nå..[:'(]). Jeg har snakket med flere som har hatt svangerskapskløe, og som gikk til lysbehandling (hos hudlege). Jeg ville tatt kontakt med legen, og hørt hva han/hun mener du bør gjøre!