Svangerskapskløe?

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
Noen som har hatt svangerskapskløe og kan si noe om hvordan det føles?
Jeg har klødd i et par uker helt dyrisk nede i korsryggen. Har klødd meg så det har gått hull! :o Er verst på nettene og formiddagene. Har ikke brukt noe nytt vaskemiddel, og har vasket sengetøy jevnlig så kan ikke ha noe med det å gjøre.

Kan ikke huske jeg klødde sånn sist! :o

Hvis du ikke har noe form for utslett så kan det være vanlig svangerskapskløe. Det kan skyldes at huden strekker seg, og også hormoner. Da er det først og fremst rikelig med fuktighetskrem som hjelper, smør på ofte og gjerne når du har dusjet og huden er fuktig. Du kan også smøre på anti klø kremer. Antihistaminer kan også brukes men da må du ta det opp med legen din.

Hvis du ikke har noe form for utslett så kan det være vanlig svangerskapskløe. Det kan skyldes at huden strekker seg, og også hormoner. Da er det først og fremst rikelig med fuktighetskrem som hjelper, smør på ofte og gjerne når du har dusjet og huden er fuktig. Du kan også smøre på anti klø kremer. Antihistaminer kan også brukes men da må du ta det opp med legen din.
Begynte å smøre både mage og korsrygg med en krem jeg brukte forrige gang som heter Burts Bees Mama Bee Belly Butter. Synes det har hjulpet litt i dag, men har fortsatt en småkløende fornemmelse. Skal til legen igjen i midten av januar så får ta det opp igjen da om det ikke har blitt borte og ikke blir verre! :o Eurax har vi sikkert også, men må sjekke om det er OK før jeg tørr å smøre det på :P

Back
Topp