Svangerskapskløe

Junibaby

Betatt av forumet
Noen med erfaringer? Har den siste tiden hatt ekstrem kløe, da spesielt på kveld/natt. Klør meg til store sår og overalt på kroppen. Mage, legger, armer, rygg, hodebunn osv. Har ikke den typiske kløen i hender og under føtter, slik som ved farlig svangerskapskløe. Kan det være farlig alikevel? Har alle med forhøyede leververdier kløe i hende og under føtter? Noen med erfaring? Holder på å bli helt tøvete av denne kløen, får nemlig ikke sove!

Ville fått det sjekket sånn i tilfelle. Vet det er ei her inne som har det (suavana? kanskje?).

Ville fått det sjekket sånn i tilfelle. Vet det er ei her inne som har det (suavana? kanskje?).
Jepp, jeg har hatt det siden uke 21.
Burde absolutt dra å få tatt en blodprøve for å evt utelukke det ved mistanke, tar maks et par dager å få svar.

Jeg har ikke typisk under føttene og i håndflaten, men langs begge føttene og opp lårene, langs armene osv. På meg er det også desidert verst rundt kveldstiden og spesielt natten.

Noen som vet hvilke blodprøver det er snakk om?
Klør enormt jeg også, og skal ikke til jordmor før neste uke igjen.
Men tenkte jeg kunne spørd fastlegen på tirsdag. Men det står at fastlegene og leger generelt vet lite om det.

Noen som vet hvilke blodprøver det er snakk om?
Klør enormt jeg også, og skal ikke til jordmor før neste uke igjen.
Men tenkte jeg kunne spørd fastlegen på tirsdag. Men det står at fastlegene og leger generelt vet lite om det.
Leververdier og gallestoffer sikkert (bilirubin.)

Jepp, jeg har hatt det siden uke 21.
Burde absolutt dra å få tatt en blodprøve for å evt utelukke det ved mistanke, tar maks et par dager å få svar.

Jeg har ikke typisk under føttene og i håndflaten, men langs begge føttene og opp lårene, langs armene osv. På meg er det også desidert verst rundt kveldstiden og spesielt natten.

Hvordan går det med deg mtp kløen?
Og hva gjør de med deg anngående oppfølging osv?
Jeg har tatt blodprøver idag, tenker det wr greit å vite litt viss de er forhøyet;)

Hvordan går det med deg mtp kløen?
Og hva gjør de med deg anngående oppfølging osv?
Jeg har tatt blodprøver idag, tenker det wr greit å vite litt viss de er forhøyet;)
Går særdeles dårlig, begynner rett og slett å bli deprimert da det tærer så forferdelig på psykisk, og mangelen på søvn.

Etter jeg bikket uke 30 har jeg måtte ta ukentlige blodprøver (tok tidligere annen hver), og kontroll på sykehuset hver tredje uke (tas da blant annet ultralyd og ctg). Dette skal gjøres fram til igangsettelsen i uke 37.

Har gått på medisiner (ursofalk) siden uke 21, maks dose som er rimelig høy, og må bruke disse fram til igangsettelse. Har prøvd en drøss av andre medisiner også, for kløen, soving osv osv, men ingenting fungerer så går derfor bare på ursofalken nå.

Lykke til med blodprøvene, håper du slipper stresset og påkjenningen! :(

Går særdeles dårlig, begynner rett og slett å bli deprimert da det tærer så forferdelig på psykisk, og mangelen på søvn.

Etter jeg bikket uke 30 har jeg måtte ta ukentlige blodprøver (tok tidligere annen hver), og kontroll på sykehuset hver tredje uke (tas da blant annet ultralyd og ctg). Dette skal gjøres fram til igangsettelsen i uke 37.

Har gått på medisiner (ursofalk) siden uke 21, maks dose som er rimelig høy, og må bruke disse fram til igangsettelse. Har prøvd en drøss av andre medisiner også, for kløen, soving osv osv, men ingenting fungerer så går derfor bare på ursofalken nå.

Lykke til med blodprøvene, håper du slipper stresset og påkjenningen! :(

Ja kan godt forstå du er lei og sliten. Jeg har bare klødd en uke, er 32+5 og er rimelig sliten. Om jeg ikke våkner for at jeg må på do så er det kløe. Men jeg klør hele dagen også:p

Hvor lang er du komt da? Greit å vite att du slipper overtid og har en dato for igangsettelse da, da kan du vertfall telle ned dagene som er igjen;)

Da har kløen kommet til meg også.. Ekstrem kløe inne i hendene og under bena. Bør en ringe føden eller vente til mandag for å ringe fast legen?

Da har kløen kommet til meg også.. Ekstrem kløe inne i hendene og under bena. Bør en ringe føden eller vente til mandag for å ringe fast legen?
Du trenger ikke ringe fastlege her hvor jeg bor i alle fall, da får man tatt blodprøver hos sekretærene, så det er bare å ringe til helsesenteret ditt på mandag og forklare situasjon og at du må ta prøver i løpet av dagen :)

Back
Topp