Svangerskapskløe

~MineSøteSmå~

Har ei prinsesse på 2,venter en prins i april 15<3
Aprilbarna`15
Flere som sliter med dette? Har vært litt opp og ned, men nå klør det sånn over hele kroppen :/ Har vært våken store deler av natten pga.det. Såååå plagsomt! Noen som har noen gode tips?

Har ikke kløe i hender/under føtter, men skal til legen for å ta blodprøver for sikkerhets skyld nå ihvertfall for å utelukke at det ikke er farlig..

Ja, jeg har det. Ligger i faresonen liksom, så holde oppsikt med blodprøver osv.
Det hjelper litt å dusje og dynke seg i kalde kluter :-)

Jeg hadde dette i første svangerskap. Jeg fikk poleramin tab. på resept av legen. Tok de til natten(blir skikkelig døsig av de). Ellers smurte jeg mye med krem. Det er utrolig plagsomt, så jeg føler med deg!

Har vel sånn sett klødd siden uke 14-15 ca. Men I varierende grad. Mest fra anklene opp til knærna, men andre plasser og innimellom. Har klødd på meg en del arr, særlig på anklene som sagt. Har heldigvis en god periode nå med lite kløe :-D

Har nevnt til både lege og jordmor, men dei har ikke brydd seg siden jeg ikke har hatt på hender og føtter :-)

Jeg har også mye kløe. Men de har tatt blodprøver som ikke viser noe. Så de viste ikke helt hva det var.

Få de til å sjekke det opp med blodprøver! Fikk sjekket det i uke 35/36, og hadde forhøyede leververdier og gallesyre verdier i tillegg, altså den farlige varianten. Er nå 37 uker og har fått noe som heter ursofalk (tabletter), begynte på fredag, og er SÅ mye bedre! Klør bare vanlig liksom. Går til kontroll to ganger i uka på sykehuset. Og verdiene hadde synket litt idag, ellers måtte de sette meg igang. Så ingenting å spøke med, ikke for å skremme altså. Bedre å sjekke en gang enn å satse på at det ikke er så farlig

Få de til å sjekke det opp med blodprøver! Fikk sjekket det i uke 35/36, og hadde forhøyede leververdier og gallesyre verdier i tillegg, altså den farlige varianten. Er nå 37 uker og har fått noe som heter ursofalk (tabletter), begynte på fredag, og er SÅ mye bedre! Klør bare vanlig liksom. Går til kontroll to ganger i uka på sykehuset. Og verdiene hadde synket litt idag, ellers måtte de sette meg igang. Så ingenting å spøke med, ikke for å skremme altså. Bedre å sjekke en gang enn å satse på at det ikke er så farlig

Jeg er helt enig med deg-bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.. Jeg var og tok prøver i dag rett etter at jeg postet her inne ☺️ Så nå gjenstår det bare å se om de rekker å få klar prøvene imorgen før påske, eller om jeg må vente på svar til tirsdag.. :/ Det er vel ikke noe særlig å bli gående såpass lenge om det skulle være noe som må behandles vil jeg tro!? :o)

Back
Topp