Svangerskapskløe

Junie

Glad i forumet
Dere son har hatt det: hvor tidlig startet det? Og hvordan?

Har hatt kløe på mage og bryst siden uke 7. Har tenkt det var fordi alt vokser, spesielt brystene. Og smører m krem/olje flere ganger pr dag. Men inatt våknet jeg av at det kødde på håndledd!! Inni håndleddene-noe så infernalsk. Kjente jeg fikk litt panikk. Er ikke dette alt for tidlig om det er sv.skapskløe? Er bare 14+6...

Klør på bryst, lår og legger, oppå vrista på føttene og litt armer. Er helt grusomt til tider. Kanskje jeg burde sjekket det?

Hadde det frs tidlig med begge de andre og har tendensen nå. Spesielt på legger. Er 13 og noe nå tror jeg

Ta deg en telefon til jordmor du =) Jeg tror det er normalt men da er du helt på den sikre siden =)

Hadde ekstrem kløe på beina mine sist gang! Fikk helt panikk til tider! Utrolig slitsomt, men helt normalt tror jeg !! Det kommer ofte når man slapper av....Det gikk ihvertfall bra sist gang!!

Hvis du tenker på den typen kløe som skyldes galle/leverproblemer og skal følges opp, kommer den som regel i tredje trimester. Men kan også starte før, har lest om tilfeller fra første trimester. Jeg begynte å klø rundt uke 33-34, fikk diagnose ICP i uke 36. Klødde overalt, i hodet, på hals og bryst, og etter hvert under føtter og inni hender. Det du skriver om håndleddene høres kjent ut..

Æ trur ikje det e svangerskapskløe. Klassisk symptom på det e at det klør inni hendern og under føttern. Æ klødde overalt, å æ blei satt igang pga forhøyet gallesyre. Men snakk med jordmor likevell, kan hende det e nokka anna. Å foresten så kommer som oftest svangerskapskløe mot tredje trimester. Lykke til:)

Synes og det er veldig rart i og med at jeg er så kort på vei... Men forferdelig irriterende! Og har ikke opplevd dette m de to første... Legetime imorgen!

Skader jo ikke å bare ta blodprøvene for sikkerhets skyld. Mest sannsynlig er det helt uskyldig kløe. Lykke til i morgen! :)

Back
Topp