Svangerskapskløe?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
De siste ukene så har jeg klødd enn del. Klør ofte i hånflatene, og der klør jeg til huden er flammende rød og nuppete. Jeg klør også endel på baksiden av albuen, mellom puppene, magen og under føttende. Det går ikke en dag uten at jeg klør. Og i dag har jeg klødd spesielt mye synes jeg. Nå har jeg endel allergier så jeg gar tenkt på at det kanskje har vært noe jeg har reagert på, men nå begynte jeg å tenke på denne svangerskapskløen. Klør du andre steder enn magen da? Når bør man kontakte legen med kløen? Regner med at dette er helt ufarlig, for jeg klør jo ikke 24 timer i døgnet, det gir seg jo, så begynner det opp igjen. Noen med erfaring om dette? Prøvd å Google litt, men der var det mye skremmende å lese. Og ikke minst jeg begynte jo da å klø ekstremt:p

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med lege/føden så fort du kan
Jeg ble satt igang pga at jeg hadde den farlige typen,,siden verdiene var så høye som de var så ville de ikke klare å få verdiene ned.Så jeg ble satt igang 6uker før termin

jeg er satt på ursofalk pga mistanke om farlig sv.skapskløe. Venter på svar på blodprøver, fikk begynne behandling med engang. Er ikke farlig å ta disse tbl uansett. jeg klør mest om kvelden, og har familiehistorie med den farlig varianten. Så anbefaller deg en tur til legen for å ta blodprøver. :) eller ring gyn.pol på sykehuset,der fikk jeg hjelp:)

bondekone skrev:
Jeg ble satt igang pga at jeg hadde den farlige typen,,siden verdiene var så høye som de var så ville de ikke klare å få verdiene ned.Så jeg ble satt igang 6uker før termin

Uff. Det hørtes ikke noe særlig ut, men hvordan klødde du da? Var det en ekstrem klø? eller bare litt her og der hverdag? Jeg skal kontakte legen min til mandagen, de har stengt i dag.

LiljeBlomst skrev:
jeg er satt på ursofalk pga mistanke om farlig sv.skapskløe. Venter på svar på blodprøver, fikk begynne behandling med engang. Er ikke farlig å ta disse tbl uansett. jeg klør mest om kvelden, og har familiehistorie med den farlig varianten. Så anbefaller deg en tur til legen for å ta blodprøver. :) eller ring gyn.pol på sykehuset,der fikk jeg hjelp:)

Krysser fingrene for deg at det ikke er den farlige varianten. Hvordan fungerer disse tablettene da? Og hvordan er kløen din?

søteste skrev:

bondekone skrev:

Uff. Det hørtes ikke noe særlig ut, men hvordan klødde du da? Var det en ekstrem klø? eller bare litt her og der hverdag? Jeg skal kontakte legen min til mandagen, de har stengt i dag.

Jeg gikk i perioder mellom dagen, jeg klødde mest på magen,brystet, om kvelden merket jeg det godt i håndflater og under på foten.
Legene sa at det var veldig opp og ned hvor mye kløen var ut fra person til person og at det var viktig at en tok kontakt med lege eller føden når en merket intens eller mye kløe for å sjekke verdien siden dette kunne gjøre at det ble farlig både for mor og barn

Jeg klør også i perioder, men akkuratt da jeg klør er det ganske intens. Takk for svar:) Da skal jeg ringe legen min til mandagen å fått tatt en prøve:) Vill ikke risikere noe heller:)

søteste skrev:

LiljeBlomst skrev:

Krysser fingrene for deg at det ikke er den farlige varianten. Hvordan fungerer disse tablettene da? Og hvordan er kløen din?

de skal vel få ned veridene på gallesyrer tror jeg det er. Enkelt forklart så lekker det gallesyrer ut i kroppen hvis det er den farlige varianten. Når det når under huden, begynner vi å klø. Jeg klødde faktisk ikke så ille. Men når man klør inni håndflater og under beina så er det ett symptom. Klør ikke noe på dagen, mest om kvelden ( som også er ett tegn) jeg satset også på positivt svar til uka, da kunne jeg slutte på tbl :) men vi får se:)

Ble innlagt på obs posten fra det var mistanke om farlig svangerkapskløe til jeg ble satt i gang. Jeg klødde under føttene og inni hendene samtidig om jeg var øm midt mellom/under ribbeina. Så ville fått tatt blodprøver så snart så mulig, kan være falig for babyen å gå med høye verdier i kroppen. Lykke til!

Back
Topp