Svangerskapskløe

mammaK

Betatt av forumet
Jeg er gravid, omtrent 26-27 uker, og har klødd som pokker i noen dager.. Det starta med hendene, men spredde seg raskt til alle andre steder.. Klør nå på armer, ben, mage, bryst, rygg, nakke, hode.. Intenst! Noen med erfaringer eller gode råd..???

Man skal vel såvidt meg bekjent kontakte lege ved intens kløe i svangerskapet?
Det kan være alt fra ingenting til noe som trenger oppfølging. Uansett greit å få dette avgjort av en lege. :)

Tok en telefon til jordmor, og hu sa jeg skulle se det an til neste kontroll, altså om 3 uker..... Litt lenge å vente synes nå jeg...

mammaK skrev:
Tok en telefon til jordmor, og hu sa jeg skulle se det an til neste kontroll, altså om 3 uker..... Litt lenge å vente synes nå jeg...

Syns du skal ringe legen din, det kan være veldig farlig hvis du ikke får behandling hvis du har behov for det!!!! 

Du burde absolutt kontakte legen din.

Jeg har selv hatt sv.kløe, og det var helt jævlig. Det begynte rundt uke 28, og fom uke 30 var jeg inne på Ahus en gang i uken for blodprøver og ul. Jeg ble satt igang i uke 38 pga høye lever- og gallesyreverdier. 

En bør ta kontakt med lege ved svangerskapskløe for å uteluke om det er den farlige en har. Den farlige går på lver og en hvi ha forhøuyet leververdier og galleverdier
. Kan være farlig for både mor og barn hvis en ikke blir fulgt opp.
Jeg ble satt igang pga farlig svangerskapskløe i uke 35

Takk for svar! Da blir det en tur til legen i morra, håper å få tatt noen prøver, og forhåpentligvis utelukke at det er noe med levera... Har nok en veldig laidback jordmor.. Men er ellers bare fornøyd med henne :)

Klør og klør.. Legetime om et par timer.. :)

Back
Topp