svangerskapskløe!!!!

sol-stråle

Elsker forumet
jeg klør og klør og klør, tror jeg blir gal.noen ideer?
[8|]

I mitt forrige svangerskap fikk jeg enorm kløe på det tidspunktet du er nå[:'(] Legen henviste meg til en hudlege og der fikk jeg lysbehandling som var vavittig effektivt[:D] Det positive med det er jo at man blir litt brun også på vinterstid[;)]

hvilken lysbehandling var det da, her bor jeg mitt i valdres ikke akuratt det meste av tilbud her omkring.
jeg smører meg med boddy lotion da.
gubben skulle hjelpe meg å klø sa han men han ville klø bare der jeg ikke klør hehe...

Svangerskapes kløe er vist kke helt vanlig i følge min jordmor.
Jeg fikk det i uke 35 og det var ikke noe moro,klødde meg til blods flere ganger.
Har du dette må du bestille time til legen din, der vil du få piller for eksem/kløe.

Lykke til

oki. vet ikke om det er svangerskapskløe da, men jeg klør no immarri på magen og bena , virker som det er noen "nupper" der som klør....skal ringe legen på mandag så jeg får høre da...

Jeg ble plassert i et lyskammer iført kun truse og fikk lys på hele kroppen. Lysrørene er litt sterkere enn vanlig solarium og det tar kun 3 min på hver behandling[:D] Dusj og bad forverrer bare saken da det tørker ut huden. En fet krem/ body lotion uten parfyme kan også hjelpe[;)] Har hatt atopisk eksem siden jeg ble født og vet det meste om kløe og har prøvd det meste[:)] Svangerskapskløen i tillegg var ikke akkurat festlig. Så ut som en oppklora stor kropp til slutt med utslett og sår over hele kroppen[:'(] Helt til jeg fikk lysbehandling[:D]

Klødde og klør noe innmari til tider jeg også.. Tror det har med at huden strekker seg..
Har du prøvd "hvitvask"? Får det på apoteket!! [:)]

virker som det er noen "nupper" der som klør....skal ringe legen på mandag så jeg får høre da...

Det var sånn det begynte med meg også, desverre. Men det kan bare være huden som strekker seg. Men er det kun på magen? Jeg hadde det verst på låra og beina jeg da.
Men ring legen din og vær sikker. Alle legerbesøker er jo gratise når du er gravid så ta deg gjerne en tur ekstra så er du 100% sikker.

Back
Topp