Svangerskapskløe og hårtap!

Madrugada

Madrugada
Lurer på to ting. I det siste klør jeg så ekstremt på lårene, ryggen, under bryst. Hjelper det å smøre med noe? Er det et symptom på noe? Merker det mest om kvelden når jeg skal sove. Sover veldig dårlig! Oppe minst tre-fire ganger på toalettet. Er lys våken bare jenta vår mumler mamma i søvne! Er inne med tutt og koseklut og brer på dyne to tre ganger pr natt. Og føler jeg er halvvåken hver gang jeg snur meg fra side til side. Mannen sover selvsagt gjennom alt! Så søvntips mottas også med takk!

Og så var det angående hårtap da. Første gang jeg fikk barn mistet jeg mye hår 3mnd etter fødsel. Og jeg har så tynt hår fra før. Vil det ha noen effekt å starte på en hårkur nå? Kan man ta det mens man er gravid og når man ammer? Noen som har prøvd og hatt gode/dårlige erfaringer? Vil ikke sløse bort mye penger hvis kroppen ikke klarer å utnytte kosttilskuddene.

Spent på om noen har gode tips

Hårtap er grunnet hormonendringene og vil skje uansett pga graviditeten :inpain:

Hårtap er grunnet hormonendringene og vil skje uansett pga graviditeten :inpain:
Samma som ønskebarn2017 skriver! U der graviditeten er det stoffer i kroppen som gjør til at du ikke mister like mye hår som til vanlig. Derfor man sier gravide har mer fyldigere og glansfylt hår ;-)
Men etter fødsel så er ikke disse stoffene lengre i kroppen, iallefall ikke like nye av, så da løsner hårene og da mye siden hårsekkene ikke har sluppet på en stund. Så desverre er det ingenting som kan hjelpe på hårtapet du får etter fødsel.....Det skjer oss alle og er naturens gang...

Heisann :) Jeg har slitt me ekstrem (ufarlig type) svangerskapskløe. Sånn helt uutholdelig. Det eneste som funker for meg er en reseptfri krem fra apoteket som heter Canoderm. Den hjelper. Anbefales! Jeg gikk fra å se ut som en oppskrapa bil på lår, armer, mage å rygg (så ikke ut) til å få kontroll på kløen !!!

Heisann :) Jeg har slitt me ekstrem (ufarlig type) svangerskapskløe. Sånn helt uutholdelig. Det eneste som funker for meg er en reseptfri krem fra apoteket som heter Canoderm. Den hjelper. Anbefales! Jeg gikk fra å se ut som en oppskrapa bil på lår, armer, mage å rygg (så ikke ut) til å få kontroll på kløen !!!
Takk for tips! Det skal prøves ☺

Samma som ønskebarn2017 skriver! U der graviditeten er det stoffer i kroppen som gjør til at du ikke mister like mye hår som til vanlig. Derfor man sier gravide har mer fyldigere og glansfylt hår ;-)
Men etter fødsel så er ikke disse stoffene lengre i kroppen, iallefall ikke like nye av, så da løsner hårene og da mye siden hårsekkene ikke har sluppet på en stund. Så desverre er det ingenting som kan hjelpe på hårtapet du får etter fødsel.....Det skjer oss alle og er naturens gang...
Søren:(

Back
Topp