Svangerskapskløe (1oppdatering)

*Svartengel*

Forumet er livet
VIP
Har nokon gode råd mot det? Og kan forklare meg kva det vil seie for ungen? Eg vil ha rein fakta, ikkje noko synsing...

Takk [:)]

Legetimen fredag 29-01:

Da har eg tatt blodprøve og fått beskjed om å ta allergimedisin. Ellers skal eg tilbake på onsdag og få svaret.

Hei jeg anbefaller deg å ta kontakt med føden eller jm eller legen din så fort som mulig.SIden en kan ha den farlige typen som kan gjøre at mor og barn kan dø pga galle i blodet
jeg ble satt igang i uke 35+ pga det

Jeg klødde helt forjævlig da jeg gikk gravid...hadde ikke noe å si sa jordmor og lege,var helt normalt[:)] Men om man klødde inni hender eller under føttene så måtte jeg ta kontakt av en grunn som jeg ikke husker[;)]

Jeg ble satt i gang pga av dette. Klør du inni hender og under beina anbefaler jeg deg å ta kontakt med føden slik at de får tatt noen blodprøver av deg slik at de får sjekket at det ikke er noe farlig..

Ta kontakt med lege. Jeg hadde svangerskapskløe og det viste seg at dette skyltes forhøyede lever- og galleverdier. Ble satt i gang i uke 37 pga dette. Gir visst en noe høyere risiko for fosterdød [&o]

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

ORIGINAL: *TwinBaBe*

ORIGINAL: *TwinBaBe*

Eg fikk tabeletter av legen, og de fungerte, og tok bort all kløe.[:)]

Eg klødde for det meste på leggene og armene då..

Hva heter de???[:D] Vil være forberedt hvis det kommer igjen[;)]

Ohhh.. det husker jeg ikke!!![:-][:-][:-] Rydda for litt siden, og da kasta jeg resten.[:-] Men det var en litt bred rød stripe på fremsiden..[8D][8D][8D]
Og de er jo på resept da... men husker ikke navnet... hmmm

Bleh.. Fikk både polaramin og phenergan jeg sist, men eneste de gjorde var å gi meg to ekstra timer søvn om natta. Velkomne de når en i utgangspunktet sover to timer per natt.. [8D]
de du fikk er alergi medisiner
er det den farlige typen så får en som gjør at galen ikke blir i blosomløpet jeg fikk det i noen dager før de satte meg igang men vet desverre ikke hva de hetter

Eg har legetime i morgen og det blir nok tatt blodprøver då. Eg klør under føtter og inni hender også ja. Men eg ante ikkje at det kunne vere noko, før jordmor spurte meg i går, fordi hun såg kor eg klødde.

Fosterdød?? Uff... [&:][&:][&:] Eg er 38uker på søndag, får sjå kva legen finne ut.

ORIGINAL: *p!nk smile*

Jeg klødde helt forjævlig da jeg gikk gravid...hadde ikke noe å si sa jordmor og lege,var helt normalt[:)] Men om man klødde inni hender eller under føttene så måtte jeg ta kontakt av en grunn som jeg ikke husker[;)]

Tuller du? Måtte komme til legen og sykehus hver 14.dag jeg for å ta blod og leverprøver, fordi det absolutt ikke var så vanlig.. Kanskje fordi legen ikke hadde sett det før i den graden jeg hadde det, men uansett. Det er ikke SÅ mange som får svangerskapskløe, bare rundt 10-15% av gravide..

Nei er fakta...var helt forferdelig,sambo klødde meg alt han kunne på legger,rygg+++ Jeg klarte ikke selv å klø hardt nokk[8|]

Tuller du? Måtte komme til legen og sykehus hver 14.dag jeg for å ta blod og leverprøver, fordi det absolutt ikke var så vanlig.. Kanskje fordi legen ikke hadde sett det før i den graden jeg hadde det, men uansett. Det er ikke SÅ mange som får svangerskapskløe, bare rundt 10-15% av gravide..

Nei er fakta...var helt forferdelig,sambo klødde meg alt han kunne på legger,rygg+++ Jeg klarte ikke selv å klø hardt nokk[8|]

Ja, kjenner følelsen du[&:] rart at de ikke tok blodprøver bare. Det gjorde de på meg fordi det kunne utvikle seg. trodde de gjorde det på alle jeg..

Fikk bare beskjed om at det var heeeeelt normalt å klø...[8|][:)]

Back
Topp