svangerskapsforgiftning.

selisa

Elsker forumet
hvor tidlig kan man få det?

jeg hadde lett sf sist svangerskapsforgiftning.
nå er jeg veldig plaget med pannehodepine. men er jo bare 16 uker på vei. noen som vet.
Tenkte og ringe jordmor el lege når mannen kommer fra jobb!

dytt

Aner ikke, men ta kontakt du.
Siden du har hatt det før, er jo faren der for at du kan få det igjen...

Lykke til! [:)]

Det ble oppdaga først i uke 33/34 her da, men jeg sleit meg hodepine hele svangerskapet. Eller fra uke 8 eller noe, og ingenting hjalp mot den. Legen sa til meg etterpå at han mistenkte pga hodepinen at jeg kom til å få SF. Så jeg fikk faktisk litt ekstra timer hos han før det ble bekrefta. Glad legen min passa på meg [:)]

Hodepine er grusomt! God bedring

jeg var 6mnder på vei ca når jeg fekk det... 

Det er fra uke 23 fikk jeg beskjed om av sykehuset. [:)]

ORIGINAL: Labambie

så da har jeg ikke noe å frykte enda?

men skal ringe lege da tror jeg høre hva de sier. 

ORIGINAL: selisa

Nei, ifølge spesialisten på Ahus så er det nok trygt foreløpig...

dette fikk jeg også beskjed om...[:)]

ORIGINAL: Zera

jeg var 6mnder på vei ca når jeg fekk det... 

Va i uke 27+4 da æ blei lagt inn.. I uke 28+3,kunne dæm ikkje vente lengre.. Da kom lillemor [:)]

ORIGINAL: Trude Ellerei

<Åh... dem hadde jeg ikke stolt mye på.
Hvis jeg hadde hørt på dem, hadde jeg vært død i dag, akkurat som hun andre dama med svangerskapsforgiftning som døde...
De klarte ikke å finne ut at jeg hadde svangerskapforgiftning i uke 26, til tross for at jeg forklarte dem det + at jeg hadde soleklare symptomer.
Der ble jeg sendt hjem som en feit hypokonder som forstyrret dem.
Heldigvis dro jeg til legevakta og ble derifra sendt til ullevål, hvor de reddet livet mitt/vårt.

Jepp, jeg vet. Du har sagt det mange ganger... [;)] Slike historier finnes det om Ullevål også. Riksen og.. Jeg forstår du er veldig skeptisk til Ahus, og det skal du få lov til..

venninna mi fikk i uke 22.

Jeg hadde svangerskapsforgiftning første svangerskap.

I dette svangerskapet begynte det i uke 14 med intens hodepine, blodtrykket forhøyet seg med hodepinen. Da jeg hadde hatt hodepine i 4 uker dro jeg til legen og hadde da 140/96 i blodtrykk, 18 uker på vei. Jeg ble fulgt opp hver dag på legekontoret, til slutt gikk det ned igjen sammen med hodepinen. Det går altså an å ha begynnende svangerskapsforgiftning før uke 20, så sjekk blodtrykket/urin/ødem ofte! [:)]

Er på kontroll annen hver uke for å sjekke at alt er som det skal være.

Fikk høre på sykehuset at det ikke går an før uke 23-24.

Jeg hadde stigende blodtrykk fra uke 20 kanskje, men da sa de at det ikke var noe å frykte.

Slo ut som startende sf i uke 32 ca, innlagt fra 34/35 og sattigang 36+6, fødte 37+0.

Hadde ringt legen jeg og hørt der hva han tror. Kanskje be om tettere oppfølging om du føler deg utrygg.
Opplevelsene våre er ulike, og det går nok an å bli syk før "fasiten" som du ser over her med Trude Ellerei.

Da mannen kom hjem sovnet jeg, sov til middag!
formen er bedre, men kjenner antydning. skal kontakte i morgen uansett om jeg ikke er bedre. nå har jeg ikke barnevakt så kommer meg ingen steder siden jeg ikke har lappen selv.

Back
Topp