Svangerskapsforgiftning...

M&M2014

Gift med forumet
Novemberskattene 2014 <3
uff, andre gangen jeg har protein i urinen, har opprinnlig for lavt bodtrykk, men nå begynner undertrykket mitt å krype oppover. så legen lurte veldig om jeg hadde ødemer itillegg. Lurer på om det er begynnende svangerskapsforgiftning?? Kan man få det så tidlig??

Tror nok det går ann å få det tidlig. Proteinene i urinen var siste symptomene jeg fikk før de kunne konstatere det forrige gang. Jeg fikk først høyt BT og mye vann i kroppen og gikk med det lenge før jeg fikk proteinene. Men jeg var heldig sånt sett at jeg fikk det 3 uker før termin, så barnet ble ikke prematurt

Var der på kontroll i dag. Undertrykket har økt fra ca 60 til over 80. Og har hatt proteiner i urinen de 2 siste gangene. Sa bare at det var noen symptomer som tydet på svangerskapsforgiftning, men var fornøyd så lenge jeg ikke hadde ødemer. Vet at det ikke er noe å tenke på før undertrykket er over 100, men alikevel så tenker at, tenk om jeg får det. Håper virkelig ikke det er det, men jeg har en veldig flink lege ihvertfall[:)] 

Vi får krysse fingre og tær for det. Jeg hadde så mye vann i kroppen sist at jeg totalt gikk opp 30 kg, og det er jo endel det pluss at jeg fikk skikkelige elefantføtter. Så unner ikke noen andre det, og syntes ikke det var noe kjekt å bli satt i gang heller.

ORIGINAL: bettand

Vi får krysse fingre og tær for det. Jeg hadde så mye vann i kroppen sist at jeg totalt gikk opp 30 kg, og det er jo endel det pluss at jeg fikk skikkelige elefantføtter. Så unner ikke noen andre det, og syntes ikke det var noe kjekt å bli satt i gang heller.

Når ble du satt igang??

De drøya slik at jeg ble satt igang 10 juni-08, hadde termin 29 juni jeg. Nivået var da såpass høyt at de ikke turde vente lenger, pga at det kunne skade nyrene mine.

selv om det er tidelig kan det være en begynnende svangerskapsforgiftning. Så det er nok viktig med tett oppfølging

Tror nok legen vet hva han driver med, så du får nok tettere kontroller. Blir sendt til sykehus dersom du får det tredje symptomet for undersøkelse og kanskje innleggelse slik som jeg ble.

Legen min er kjempe flink, men ikke alltid like lett å forstå han. Han er svensk(ikke at det er noe problem å forstå), men han snakker å veeeldig fort innimellom at man ikke får det med seg!

Hei sniker litt...

Jeg hadde sf i forrige svangerskap og opplevde fra uke 21 denne gangen økt bt og protein, men med flere ukers hvile har alt nå godt tilbake [:)] Håper det gjør det på deg også, og at du roer helt ned nå fremover. Lykke til[:)]

Tar det stort sett rolig (så langt det går). Men husarbeid må man gjøre (innrømmer jeg slurver litt[:-]) og er på jobb(avklaring) maks 3 dager i uka, og da er det lett arbeid.

Jeg hadde også sv.forgiftning i første svangerskap.. Bt begynte å stige i uke 29-30.. Gikk også opp 30 kg pga vann i kroppen.. Jeg så ut som en flodhest! Eggehvite i urinen kom litt etterhvert. Jeg ble straks sykemeldt da blodtrykket begynte å stige. Og fikk tett oppfølging, og hadde veldig mangen kontroller på sykehus. Jeg ble lagt inn på sykehuset i uke 35 og i 36 ble det hastekeisersnitt etter at di hadde prøvd å sette igang fødselen. Sønnen min var 2135kg og 43 cm lang. Legene sa at han hadde det bra inne i magen min, men etter fødsel sa de at han ikke hadde hatt det bra alikevell.... Så jeg håper å slippe sv.forgiftning i dette svangerskapet. Har fått ekstra time til UL i slutten av oktober, da de skal ta ul av noen strømmer/kanaler som går rundt livmoren eller i lysken. ( er ikke helt sikker på hva det var.) Men da kan de se om jeg får det i dette svangerskapet også..

ORIGINAL: makkapakka87

Jeg hadde også sv.forgiftning i første svangerskap.. Bt begynte å stige i uke 29-30.. Gikk også opp 30 kg pga vann i kroppen.. Jeg så ut som en flodhest! Eggehvite i urinen kom litt etterhvert. Jeg ble straks sykemeldt da blodtrykket begynte å stige. Og fikk tett oppfølging, og hadde veldig mangen kontroller på sykehus. Jeg ble lagt inn på sykehuset i uke 35 og i 36 ble det hastekeisersnitt etter at di hadde prøvd å sette igang fødselen. Sønnen min var 2135kg og 43 cm lang. Legene sa at han hadde det bra inne i magen min, men etter fødsel sa de at han ikke hadde hatt det bra alikevell.... Så jeg håper å slippe sv.forgiftning i dette svangerskapet. Har fått ekstra time til UL i slutten av oktober, da de skal ta ul av noen strømmer/kanaler som går rundt livmoren eller i lysken. ( er ikke helt sikker på hva det var.) Men da kan de se om jeg får det i dette svangerskapet også..

Hmm får du ekstra oppfølging denne gangen? Det gjør nemlig ikke jeg. [8|]

Lykke til ! håper du slipper å få det.. Synd å få ett prematurt barn.. [:)]

Ja. Jeg kommer til å få ekstra oppfølging fra uke 30 å utover. Å jordmor sa at viss jeg merket noe ellers, var det bare å ringe:) Så det kommer nok til å gå bra. Merkelig at du ikke får ekstra oppfølging da....??
Jeg trodde alle som hadde hatt sv.forgiftning fikk det.

Back
Topp